Administratör med programadministration

Arbetsbeskrivning

Administratör

Kontorsområdet består av arbetsförmedlingskontor i Kalmar, Färjestaden,
Borgholm, Torsås, Nybro och Emmaboda och har ca 104 anställda.
Arbetsförmedlingen i Kalmar ingår i marknadsområde Småland

Vi söker nu en administratör med placering på Arbetsförmedlingen i Kalmar.
Arbetsuppgifter



• Administrativt stöd till cheferna med protokollskrivning/minnesanteckningar,
ta fram underlag till chef.

• Dokumenthantering såsom insortering, diarieföring i AF Dia, arkivering,
gallring, postöppning/e-post.

• Enklare ekonomiadministration såsom leveranskontroll, fakturahantering,
återkrav. Vi arbetar i Raindance.

• Kompetensöverföring till övrig personal såsom informera/utbilda.

• Personaladministration.

• Enklare vaktmästeruppgifter såsom upphängning av tavlor, flytt av möbler,
byte av lampor, ta emot material och leveranskontrollera.

Kvalifikationer



• Gymnasieutbildning, alternativt innehar du en anställning som administratör
inom myndigheten.

• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande
administrativa arbetsuppgifter.

• Kunskaper i dokumenthantering

• Utbildning eller erfarenhet i registrering, till exempel som diplomerad registrator.

• Mycket goda kunskaper i MS Office.

• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.

• God läsförståelse i engelska

• Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och
fakturakontroll.

• Meriterande med arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från
offentlig sektor.

• Meriterande om du arbetat inom Arbetsförmedlingen och har kunskap om
myndighetens uppdrag, tjänsteutbud, insatser och program.

• Meriterande om du har erfarenhet av enklare vaktmästeriuppgifter.

Du har god samarbetsförmåga och är självgående. Du tar ansvar och kan själv
strukturera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt
med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Vi ser gärna att du har intresse
för utveckling av administrativa arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara
fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande
oavsett ålder, kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion,
funktionsnedsättning eller sexuell läggning. Vi ser även positivt på om du har
kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Anställning och ansökan.

Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, men tiden kan anpassas efter
arbetsförmåga. Vi tillämpar provanställning i sex månader om du inte redan innehar
en tillsvidareanställning i myndigheten.

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 2014-09-16. Du ansöker genom att klicka på
knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet
samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 september 2014

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


5 april 2024

17 april 2024