Administratör med schemakompetens

Administratör med schemakompetens

Arbetsbeskrivning

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.

ARBETSUPPGIFTER
Område Boende, personligt stöd och sysselsättning söker en planerare med schemakompetens! Verksamheten inom Funktionshinder innefattar personlig assistans, boendestöd, bostad med särskild service, avlösarservice och daglig verksamhet.

Du kommer att ingå i en grupp med flera andra planerare och ert huvudsakliga uppdrag är att centralt lägga scheman för samtlig personal inom områdets enheter. Inom schemaområdet arbetar idag sammanlagt cirka 600 medarbetare, cirka 500 månadsavlönade och cirka 100 timvikarier. Nu utökar vi verksamheten.

Du och dina kollegor kommer att:
- arbeta i nära dialog med enhetschefer för att lägga scheman utifrån verksamhetens behov.
- ansvara för viss rekrytering för att täcka oplanerad korttidsfrånvaro och tillsätta oplanerade schemaluckor med resurspass. Detta kommer till viss del innebära helgarbete.
- planera långsiktiga scheman med hänsyn till gällande lagar, avtal och regler.
- planera och flagga för rekryteringar inom området med målet att det inom området ska vara en viss överanställning.
- följa upp statistik och utvärdera scheman med syftet att utveckla arbetet kring schemaläggning.

Vi sitter i öppet landskap i fina ljusa lokaler nära Järntorget.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten krävs en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi/administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har även mångårig erfarenhet av kollektivavtalstolkning, schemaläggning samt personalplanering. Det är av krav att du har erfarenhet av arbete som administratör i personalsystemet Personec och schemaverktyget Time Care/MA. Det är även meriterande och du har erfarenhet av PluGo, schemaplanering inom offentlig sektor och kommunala kollektivavtal.

Du är självgående, analytisk och har förmåga att både se helheten och detaljerna. Du är metodisk, strukturerad och har god samarbetsförmåga samt arbetar med hög integritet. Du arbetar på ett verksamhets- och serviceinriktat sätt med fokus på att alltid leverera hög kvalitet. Då arbetet sker tillsammans med andra planerare och innebär mycket kommunikation med övriga verksamheten så ser vi att du är social och kommunikativ.


ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas förutsatt att erforderliga beslut fattas.

Din hälsa är viktig! Vi erbjuder friskvårdspeng, cykelförmåner, medarbetarstödsprogram, förmånliga västtrafikkort. Vi tillämpar även flextidsavtal!


Arbetspsykologiska testverktyg kan komma att tillämpas under rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024