Administratör med viss ekonomisk inriktning

Administratör med viss ekonomisk inriktning

Arbetsbeskrivning

Vill du vara del i hälso- och sjukvårdsinsatser som patienten utför i hemmet – välkommen att arbeta med oss!
Vi söker en administratör med arbetsuppgifter som orderhantering och fakturahantering.
Förbrukningshjälpmedel i hemmet (FHH) är en av fyra hjälpmedelsverksamheter inom Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) och Region Stockholm. Vårt ansvarsområde och produktsortiment är näring/nutrition, inkontinenshjälpmedel, diabeteshjälpmedel, förband- och sjukvårdsartiklar samt kompressionsmaterial.
Arbetsuppgifter:
Som administratör kommer du att organiseras i en arbetsgrupp som bl.a. hanterar orderförfrågningar, leverantörsreskontra och telefonrådgivning. I uppdraget ingår också att vara tillgänglig i telefonen från kl. 08:00 -16:30. Vi använder telefonsystemet TeleQ, hanterar fakturor i fakturasystemet Raindance och i övrigt används bl.a produktionssystemet Sesam 2. För information om produkterna och patienternas förskrivningar används Region Stockholms Beställningsportal.
Nedan är exempel på specifika arbetsuppgifter som du som administratör med viss ekonomiinriktning utför:
· Handlägga orderförfrågningar.
· Administrera leverantörsfakturor och utföra fakturautredningar.
· Kontakt med förskrivare, patienter, produktleverantörer och distributör.
· Rådgivning till förskrivare och patienter gällande produkt- och leveransförfrågningar, förskrivningar i Beställningsportalen och patientavgiftsärenden.
· Hantera elektroniska funktionsbrevlådor inom FHH.
· Rapportera avvikelser i HändelseVis
· Delta vid olika möten, både internt som externt
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och som har erfarenhet av att hantera orderförfrågningar och fakturahantering. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska självständigt kunna driva frågor och ha en god kommunikativ förmåga. Du ska hantera svenska språket flytande i tal och skrift. Har du erfarenhet från vården är det meriterande. Du har god kunskap inom Officepaketet, främst Excel, och har förmåga att arbeta i flera system samtidigt. Noggrannhet och helhetssyn är två viktiga egenskaper hos oss, tillsammans med en god samarbetsförmåga och teamkänsla.
Personliga egenskaper:
Du är serviceinriktad och har ett trevligt sätt, är öppen och lyhörd, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är självständig och har en vilja att utveckla dig själv och ditt arbete. Du ser samarbete och samverkan med kollegor som en naturlig arbetsform.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av:
Enhetschef för Sortiment- och systemkompetensenheten Ann-Sofie Holmertz, tfn 08-123 366 97
Facklig information:
Vision Ola Tellner, tfn 08-123 404 81
Övrig information:
Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.
Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Sista ansökningsdag:
2021-07-23

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona-Lisa Hägvide

Verksamhetschef Eva Andersson
123 408 23, 072-552 80 32
Ywonne Hoff
076-5697083
Anette Ahlberg
08-12342703
Caroline Wingårdh Hoff
08-123 470 63
Anki Törnqvist
070-484 19 51
Camilla Lannefors
0722 156243
Ingela Svederus
070-1655511
Margaretha Sandved

Georg Kajlinger
08-123 368 38

Sammanfattning

Besöksadress

Jaktplan 7
None

Postadress

Jaktplan 7
Järfälla, 17563

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024