Administratör Överförmyndaren

Administratör Överförmyndaren

Arbetsbeskrivning

Vill Du arbeta på en plats med optimism, där utveckling och lösningsfokus är framträdande drag? Där service, engagemang och bemötande är viktiga ledord och där Du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Kan du bidra till denna anda, då är Perstorps kommun rätt för dig!

Perstorps kommun ligger centralt i norra Skåne och omsluts av en underbar natur som är så påtaglig att Du femhundra meter från stationen befinner Dig i skogsbrynet vid en vacker sjö. Ändå är omvärlden inte långt borta. Du når Malmöregionen på en dryg timme med bil eller tåg, Göteborg på drygt två timmar. Helsingborg ligger inom 40 minuter. Kommunen har drygt 7 500 invånare och ca 560 tillsvidareanställda.




Beskrivning
Sedan den 1 januari 2019 samverkar kommunerna Bjuv, Klippan, Perstorp och Åstorp i en gemensam överförmyndarnämnd.

Perstorp är värdkommun för samarbetet, innehar ordförandeskapet i nämnden och här finns också överförmyndarenheten placerad.

Nämnden och överförmyndarenheten arbetar med de samverkande kommunernas uppgifter som enligt lag eller författning åligger överförmyndaren. Nämnden är en rättsvårdande myndighet i första instans och dess huvudsakliga uppgift är att utöva tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares verksamhet.

Stora krav finns på att verksamheten bedrivs på ett rättssäkert och professionellt sätt. Verksamheten hanterar drygt 1000 ärenden, och består förutom överförmyndarchef av tre överförmyndarhandläggare och en administratör.

Arbetsuppgifter
Du kommer att utgöra enhetens administrativa mittpunkt, och vara den första kontakten in till verksamheten genom att svara i telefon och ta emot besöken.

Som administratör hos oss diarieför du inkomna handlingar, expedierar beslut, hanterar post och e-post samt svarar på enklare frågor.

I tjänsten ingår det även att hantera enklare handläggning samt att vara behjälplig med att rekrytera nya ställföreträdare.

Du kommer även periodvis arbeta med att granska årsräkningar. Du har också ansvar för vår arkivering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete gärna inom offentlig verksamhet.

Då du är första kontakten in i verksamheten är det viktigt att du är bra på att kommunicera på ett lättförståeligt sätt och är lyhörd för människors behov.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Då du utgör verksamhetens administrativa mittpunkt är det viktigt att du har förståelse för verksamhetens uppdrag. Du ska vara noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. 

Det är meriterande om du har erfarenhet/utbildning inom ekonomi och redovisning.

Vi tillämpar löpande urval

 




Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och publiceringskanaler, varför vi vänligen undanber oss all kontakt med försäljare i detta ärende.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


Nämndsekreterare med gruppledaransvar

Nämndsekreterare med gruppledaransvar

31 maj 2024

Institutionssekreterare

Institutionssekreterare

13 maj 2024

Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024