Administratör på heltid till Familjens Jurist

Administratör på heltid till Familjens Jurist

Arbetsbeskrivning

Mitt i centrala Göteborg, intill Heden, finner du ett av Familjens Jurists flera kontor. Till detta centrala kontor, där trivsel och välmående som fokus bland medarbetarna, söker vi nu en Administratör på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Intressant? Läs vidare nedan och sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Kanske har du arbetat tidigare med administration och service, kanske är du något mer ny på arbetsmarknaden men har en naturlig fallenhet för just detta. Hur som vet vi att du är initiativtagande, trivs i att ta ansvar och är rak och tydlig i din kommunikation.

Familjens Jurist arbetar med humanjuridik och har flertalet kontor i hela Sverige varav tre ligger i Göteborg. Nu söker Familjens Jurist, tillsammans med Academic Work, en administratör på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Detta är en central roll för att verksamheten ska fungera. Läs närmre om Familjens Jurist och kontoret dit vi söker tillökning här. På detta kontor arbetar jurister och administratörer i täta samarbeten och det är en självklarhet att man hjälps åt där det behövs för en jämn arbetsfördelning.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Academic Work med uppdrag som administratör hos Familjens Jurist. Inledningsvis skrivs det avtal på sex månader. Det finns ett långsiktigt behov för tjänsten och därmed en god chans till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Ett långsiktigt uppdrag där du blir del av familjär arbetsplats med låga sjuktal - där hälsa, välmående och balans ses som viktigt.
* En arbetsplats med högt till tak och där cheferna Hanna & Martina förespråkar frihet under ansvar.
* Att tillsammans med dina kollegor delta i Blodomloppet, ett lopp vars syfte är att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen och främja en hälsosam livsstil.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för administrativa arbetsuppgifter främst kopplat till bouppteckningar och i arbetet med att förvalta dödsbon.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Bearbeta och skicka handlingar till Skatteverket.
* Hantera och skicka brev samt fullmakter.
* Arkivering.
* Hantera uppsägningar av försäkringar och dylikt.
* Arbeta med mail och telefon som främsta arbetsredskap. Kontakt med bland annat bank och myndigheter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en serviceinriktad och/eller administrativ tjänst, där dator, mail och telefon varit centrala arbetsredskap.
* Har en avslutad gymnasial utbildning.
* Har goda kunskaper och vana av att arbeta i MS Office-paketet.
* Är obehindrad i svenska i både tal och skrift då detta krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du:
* Arbetat i en tjänst med liknande eller samma typ av arbetsuppgifter.
* Är kunnig i fler språk utöver svenska.

Som person är du:
* Noggrann och strukturerad
* Initiativtagande
* Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, önskvärt i april eller maj.
* Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex. Långsiktigt.
* Lön: Timbaserad månadslön.
* Placering: Heden, Centrala Göteborg.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"I Göteborg har Familjens Jurist bland annat kontor på Storgatan 53. Medarbetarna på det här kontoret har tillsammans en mycket stor kunskap och gedigen erfarenhet av familjejuridik i alla dess förgreningar. Vi hjälper våra klienter med all upptänklig juridik, förvaltar dödsbon och förrättar bouppteckningar. Vi biträder dig även i vårdnadsmål och arvstvister, upprättar testamenten och planerar generationsskiften."

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 28 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

12 april 2024

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

10 april 2024

8 april 2024

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

24 mars 2024