Administratör på Yrkeshögskola

Arbetsbeskrivning

Nackademin utvecklar och genomför yrkeshögskoleutbildning i nära samarbete med företag som behöver ny kompetens. Vi bedriver utbildning inom bl.a. bygg och anläggning, IT-system, business och hälsa.

En viktig del av verksamhetsstödet är Nackademins administration. Administrationen sköter registrering, samanställning och rapportering av studenter, studieresultat och kurser samt kursernas schemaläggning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Hantera studeranderegister och ta fram information och underlag för olika ändamål inom organisationen och för regelbunden rapportering till myndigheten för yrkeshögskolan
- Hantera CSN-ärenden
- Lättare schemaändringar
- Sköta kontakten med studenter i olika ärenden
- Sammarbeta med övrig administration för framtagande av rutiner
- Uppdatera intranät

Du rapporterar till biträdande rektor.

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som är noggrann, har mycket energi och bra kundförståelse. Du är snabb och kan planera din tid. Du kan skapa bra relationer och är van att kommunicera med andra, både i skrift, på möten och i telefon. Du känner dig hemma med att arbeta med kontorsprogram och databaser. Ett sort plus är erfarenhet från liknande arbete, t.ex. som administratör på en större enhet inom högskola eller gymnasium.

Utbildning
Akademiska studier är meriterande.

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i din roll som administratör och trivas på Nackademin krävs att du är prestigelös, drivande och social. Samtidigt är du strukturerad och noggrann.

Varaktighet och omfattning
Vikariat med tillsättning omgående t.o.m. 05-01- 2015. Möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning kan finnas därefter. Kollektivavtal finns. Intervjuer görs löpande med tillträde snarast, dock senast den 15 december.

Ansökan
Skicka CV och personligt brev till yhjobb@nackademin.se, skriv: "Administratör" i ämnesraden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektledare Ellinor Olsson
070-912 98 50 084666000
Vice VD Anders Haesert
076-105 45 82 084666000
Projektledare Ellinor Olsson
0709129850 084666000
Studentrekryteringsansvarig Emma Lindgren
0721 94 50 96 084666000
Tf. biträdande rektor Kristin Wikström
084666000
Administratör Engla Fröberg

Program Manager Marie Bergström

Program Manager Magdalena Larsson
073-682 34 51 073-682 34 51
Program Manager/Utbildningsledare Peter Brasch
0736-82 34 53
Program Manager Magdalena Larsson
073-682 34 51 073-682 34 51

Sammanfattning

Besöksadress

Tomtebodavägen 3a
Solna

Postadress

Tomtebodavägen 3a
Solna, 17165

Liknande jobb


Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

11 april 2024

School Administrator

School Administrator

11 april 2024

Skoladministratör till Realgymnasiet Skövde

20 mars 2024

Administratör på KLC

Administratör på KLC

6 mars 2024