Administratör - Product Information Specialist

Administratör - Product Information Specialist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har en hög teknisk kompetens som har god vana att jobba i Excel, är en problemlösare och är van att arbeta administrativt och självgående. Du trivs med många kontaktytor och att ha flera parallella processer ingång.


Uppdrag: start omgående
Omfattning: 40h/veckan
Plats: Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Tjänsten är en projektanställning på sex månader med god chans till förlängning. Arbetet utgår från vår kunds huvudkontor på Gärdet i Stockholm.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Säkerställa att vi tar emot korrekt och fullständig data av hög kvalitet från interna och externa partners
Optimera artiklars exponering på hemsidan utefter kundbehov och konvertering
Publicera artiklar och uppdatera vid behov
Slutkorrigering av kommande publicering av artiklar
Säkerställa kvaliteten för alla kategorier, varumärken och artiklar på sajten
Redigera bildmaterial och skriva produkttexter
Hantera produktdata i Excel och importera till deras PIM system



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag.

Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Organiserad och noggrann
Hög problemlösningsförmåga
Har mycket god vana med Excel som arbetsverktyg
Kunskaper i Photoshop och bildredigering
Kan skriva, redigera och korrekturläsa skriftligt innehåll
Talar och skriver svenska och engelska flytande
Ett personligt intresse för design och inredning

Meriterande
Talar och skriver norska, finska eller danska flytande
Kunskaper inom SEO


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 april 2024