Administratör rekryteras til SKL

Arbetsbeskrivning

Administratör


Är du en administratör som trivs i en omväxlande roll? Skulle du vilja vara en del av en unik och samhällsviktig verksamhet? SKL söker nu en medarbetare till avdelningen för arbetsgivarpolitik som består av tre sektioner och stab med administrativt team, i vilken denna tjänst ingår.

Tillsammans med dig bildar vi ett team med fyra kollegor och en gruppchef som stöttar ca 60 kollegor på avdelningen.



Uppdraget i denna roll är att arbeta ur ett processperspektiv med ständig förbättring. Vi arbetar lösningsfokuserat och serviceinriktat med kundfokus. Våra interna kunder är avdelningens handläggare och chefer, och våra externa kunder är förbundets medlemmar.



Som medarbetare i det administrativa teamet arbetar du och dina kollegor med egna processansvar och daglig löpande administration kring tex ärendehantering, avtalsrörelse, kurser- och konferenser, politiska beslut, projektadministration, medlemsrådgivning och intern ekonomi.



Tillsammans bedriver vi ett kontinuerligt förbättringsarbete.

Arbetet är uppdelat så att varje medarbetare i teamet är ansvarig för hantering och utveckling av en eller flera administrativa processer.

I dina arbetsuppgifter ingår, förutom processansvar att stötta handläggare och chefer i deras dagliga frågor om de administrativa IT-systemen, främst gällande ärendehantering. Andra uppgifter kan vara övrig löpande daglig administration som teamet hanterar gemensamt.



Uppdragsgivare: SKL

Ort: Stockholm

Tjänsten är ett vikariat för en tjänstledighet.



Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser även att du har goda kunskaper i textredigering. Om du tidigare har jobbat med ärendehantering är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet.



Vi tänker oss att du har erfarenhet av och trivs med att ge stöd och service. Du har en förmåga att strukturera ditt arbete och säkerställa att uppgifter slutförs. För att trivas hos oss har du lätt för att skapa goda relationer och bidra till gruppen med konstruktiva idéer. Du är nyfiken på IT och ser möjligheterna i ett digitaliserat arbetssätt. Kunskaper om kommunal och landstingsverksamhet eller erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Det är positivt om du tidigare har arbetat med systematiskt förbättringsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Om du har frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Carina Rydström på carina.rydstrom@randstad.se. Sista ansökningsdag är 30 juni men urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din intresseanmälan via www.randstad.se.



Fackliga företrädare: Gill Wingbo, Vision, 08-452 76 89 och Kerstin Blom Bokliden, SACO, 08-452 7860



Företagspresentation

Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en arbetsgivar- och intresseorganisation för kommuner, landsting och regioner i Sverige. Vi driver våra medlemmars intressen och erbjuder dem stöd och service. SKL sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Slussen. Totalt har SKL ca 450 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 16 juni 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


26 april 2024

Programsamordnare

Programsamordnare

26 april 2024