Administratör sökes till myndighet

Administratör sökes till myndighet

Arbetsbeskrivning

Kan du snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter? Är du noggrann, flexibel och har lätt att skifta mellan olika arbetsuppgifter? Läs gärna vidare för att se om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi söker en administratör till vår kund som ansvarar för nationell och internationell säkerhet genom utbildning och forskning. Denna tjänst är placerad i Stockholm. Distansarbete går bra 1–2 gånger i veckan.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du huvudsakligen att hantera administrativa uppgifter såsom kalenderhantering, mötesbokningar, framställning av agendor, minnesanteckningar och protokoll, förbereda inför och ta emot besök, diarieföring och arkivering. Dina arbetsuppgifter kommer även inkludera att sköta rutiner, planera och samordna, vara ett operativt stöd för verksamheten samt att formulera brev, protokoll och annan dokumentation.
Krav:
· Kunskaper i ekonomisystemet Unit4 Agresso och lönesystemet Primula
· Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
· Erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete eller erfarenhet av ekonomiuppföljning, redovisningsarbete samt erfarenhet av högskolesektorn
· Erfarenhet av att ha arbetat som administratör/assistent för myndighetens ledning
· Tidigare erfarenhet från att arbeta vid en statlig myndighet, gärna på en/ett högskola/universitet
· Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
· Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
· Egenskaper som självständig, noggrann, strukturerad, ansvarstagande och har lätt för att sätta sig in i systemstöd
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-05-02. Start 2024-01-02.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34258 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 30 december 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024

Adresshanterare till Solcellsföretag

16 maj 2024