Administratör - tidsbegränsad anställning

Arbetsbeskrivning

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Avdelningen för HR och kommunikation består av sex enheter; enheten för internkommunikation, enheten för externkommunikation, intern HR, arbetsgivarenheten, enheten för löneadministration och förhandlingsenheten.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör till förhandlingsenheten och Intern HR.

Förhandlingsenheten ansvarar för förhandlingar med de fackliga organisationerna om löner och andra anställningsvillkor för medarbetare inom Sveriges Domstolar. Till ansvarsområdet hör också rekrytering av notarier och arbetsrättslig rådgivning.

Enheten för Intern HR ansvarar för att driva och samordna alla förekommande HR-frågor för Domstolsverket. Enheten arbetar brett med HR frågor, exempelvis rekrytering, arbetsmiljö, lönebildning, kompetensutveckling och förändringsprocesser. Enheterna har drygt 10-talet medarbetare och ingår i HR och kommunikationsavdelningen som har ett samlat ansvar för att stödja Sveriges Domstolar inom HR och kommunikationsområdet. Totalt är vi 70-talet medarbetare.

Vid notariekansliet arbetar dels en handläggare som svarar för beslutsfattandet, dels en administratör. Arbetet går ut på att registrera ansökningar, värdera de sökandes meriter från studier och arbete, utfärda anställningsbevis samt registrera domstolarnas planer för anställningar av notarier. Härtill kommer rådgivning gentemot sökande och domstolarna. Till arbetet hör också andra på avdelningen förekommande administrativa uppgifter. Som administratör på Intern HR kommer du att arbeta med varierande administrativa uppgifter som till exempel registratorsuppgifter, receptionsarbete, inregistrering av personaluppgifter och ge administrativt stöd till HR specialister och närmaste chef.

I rollen ingår att ha många kontakter med domstolarna och sökande men också interna kontakter inom Domstolsverket .

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna inom statlig förvaltning. Kunskaper om Domstolsverket/Sveriges Domstolar och övriga rättskedjan är särskilt meriterande. Självklart har du goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt excel.

För att lyckas i rollen trivs du med löpande administrativt arbete och motiveras av att ge service. Eftersom antagningen utgår från beräkningar av meritvärden är det mycket viktigt att du är noggrann. Du arbetar strukturerat, har lätt att lära nytt, kan arbeta med flera uppgifter parallellt och du har förmågan att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetet kräver ett flexibelt förhållningssätt, gott omdöme och god samarbetsförmåga.

Som person är du lyhörd och du både tar och ger återkoppling på ett konstruktivt sätt. Vidare är du van vid att ge ett professionellt bemötande både internt och externt. Du uttrycker dig väl såväl skriftligt som muntligt. Du har förmågan att se hur ditt arbete påverkar helheten och anpassar ditt agerande utifrån detta.

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr

Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Domstolsverket Jönköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Visstidsanställning från och med ca 1 november 2016 till och med 31 januari 2017. .
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Besöksadress

Kyrkogatan 34 Jönköping
None

Postadress

None
Jönköping, 55181

Liknande jobb


10 maj 2024

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

8 maj 2024

Arabisktalande kundansvarig LSS

6 maj 2024