Administratör till Administrativa enheten i SDF centrum

Administratör till Administrativa enheten i SDF centrum

Arbetsbeskrivning

Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar vi för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi behöver dig som vill vara med och göra skillnad för våra medborgare.
Som administratör på Administrativa enheten i SDF Centrum, är du det första våra besökare och klienter möter i receptionen när de besöker vårt stadsdelshus. Arbetet i receptionen är varierande och som administratör erbjuder du service såväl till våra chefer och medarbetare som till våra klienter. Du hanterar telefonsamtal, fysiska besök samt stöttar de som bokat våra konferenslokaler med tekniskt material. Du tar även emot handlingar som ska vidare till någon av våra handläggare eller verksamheter. En del posthantering kan förekomma.
Som administratör ger du även ett kvalificerat stöd och service till våra chefer i administrativa arbetsuppgifter såsom personaladministration, ekonomiadministration, fakturahantering, beställningar, inhämtning av underlag med flera. Du kommer ingå i ett team där ni gemensamt ansvarar för att utföra uppgifterna.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som administratör hos oss ser vi att du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Vi tror att du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du kan även skilja på sak och person och tar välgrundade beslut, ibland under tidspress.
För att du ska tycka att detta är ett roligt uppdrag behöver du ha förmåga att upprätta tydliga mål och planera aktiviteter i god tid. Du behöver använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt, samt se till att arbetet slutförs. Du behöver också gilla att ha ett brett arbetsområde med olika arbetsuppgifter.
Vi tror att du som söker har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten

För att söka tjänsten ska du ha en eftergymnasial utbildning inom yrkesområdet
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administration inom offentlig förvaltning.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, även andra språk är meriterande då vi har besökare från olika nationaliteter.
Du ska ha mycket god datavana, vilket är en förutsättning, eftersom allt vårt arbete sker i IT-system. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs stad får utbildning i dessa.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet.

Varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en likvärdig behandling och bedömning för alla sökande. Vår urvalsprocess består av flera steg för de kandidater som vi bedömer uppfyller tjänstens kravprofil. Ett första steg är att genomföra arbetspsykologisk test.
De kandidater som är aktuella för att göra ett test kontaktar vi per mejl i samband med att ansökningstiden har gått ut. Utifrån testresultaten och ansökan bjuder vi därefter in till ett första intervjutillfälle.

Som medarbetare i
- Göteborgs stad jobbar du för en bra och meningsfull vardag för alla göteborgare.
- i stadsdelen Centrum har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
- Göteborgs stad får du via vår förmånsportal välja vilka förmåner du vill ta del av, från friskvårdsbidrag, cykelbidrag till förmånligt avbetalning av västtrafikkort till andra rabatter och erbjudanden.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Centrum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2020

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024