Administratör till Arbetsmiljöverkets regelavdelning

Administratör till Arbetsmiljöverkets regelavdelning

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr: 2020/028108

Vill du arbeta med frågor som rör administration i en organisation som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör till avdelningen för regler som arbetar med regelgivning på arbetsmiljöområdet. På avdelningen arbetar ett sextiotal handläggare fördelade på fem enheter inom till exempel det kemiska, organisatoriska och sociala, ergonomiska eller tekniska området. Vi medverkar också som svenska representanter vid utarbetande av EU-direktiv och standarder, stöttar och medverkar vid arbetsmiljöinspektioner, utför marknadskontroll och utarbetar information och stöd till arbetsmiljöarbete. Avdelningen har också en stabsfunktion som bland annat ansvarar för samordning av avdelningens planering och uppföljningsarbete, administrativt stöd, processledning i föreskriftsarbetet, utvärdering och utredningsarbete samt verksamhetsutveckling inom avdelningens ansvarsområden.

Ditt nya arbete

I arbetet som administratör på vår avdelning ingår bland annat:

att vara administrativt stöd till chefer


att arbeta med ekonomiadministration, t.ex. inköp av varor och tjänster


att vara stöd till enkätundersökningar


att vara stöd till medarbetarna vid upphandling av varor och tjänster


att vara projektadministratör i olika projekt 


fakturahantering


reseräkningar


beställning av varor


ärende- och dokumenthantering.


Arbetsuppgifterna är av skiftande karaktär och innebär att du stödjer olika delar inom avdelningen för regler.

Du ska ha

utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå


minst tre års erfarenhet av arbete som administratör de senaste 10 åren


kunskap och erfarenhet av Microsoft Office


kunskap och erfarenhet av arbete med olika verksamhetssystem


goda kunskaper i tal och skrift i det svenska språket.


 

Det är meriterande om du har

erfarenhet av administrativa system som Primula, Stratsys, Public, Agresso.


erfarenhet av enkätverktyget Opinio och webbpubliceringsverktyget Episerver.


erfarenhet av administration på en statlig myndighet de senaste 10 åren.


Egenskaper som vi ser som viktiga för uppdraget är noggrannhet, att du är service- och utvecklingsinriktad, har god förmåga att prioritera, ta initiativ och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är även en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på enheten.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Mer om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på enheten för rörligt arbete och stab. Vi håller för närvarande till på Lindhagensgatan i Stockholm men kommer att flytta till nya lokaler i Solna Business Park i november 2020. Vi har individuell lönesättning och tillämpar 6 månaders provanställning. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. 

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv och du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag.

Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor

Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Solfrid Nilsen. Fackliga kontaktpersoner är Krister Jansson (SACO) och Ulf Strandberg (ST). Kontakta oss på telefon 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2020

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om Arbetsmiljöverket

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024