Administratör till Atlasskolan

Administratör till Atlasskolan

Arbetsbeskrivning

Om Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen
Det är våra barn, unga och vuxna som bygger Linköping. Genom att ge dem de bästa förutsättningarna att växa och utveckla sina kunskaper ger vi samtidigt Linköping chansen att fortsätta utvecklas av kunniga och ambitiösa invånare även i framtiden.

För att lyckas med detta behöver vi fler som vill utforma och driva nya idéer för att främja utveckling och lärande. Med modern pedagogik och ny teknik arbetar vi för att hålla en hög kvalitet med fullt fokus på varje individ och deras skiftande behov.

Här finns gott om utrymme att växa i din yrkesroll. Tack vare en decentraliserad styrning där chefer och medarbetare själva tar stort ansvar för verksamheten ger Linköpings kommun goda möjligheter att ta initiativ och göra idéer till verklighet. Var med och påverka du med!


Om arbetsplatsen
Atlasskolan är en interkulturell F-6 skola som ligger på Garnisonen. Hela området är kulturminnesmärkt och skolan är ett före detta logement. Skolan strävar efter att eleverna ska få hög interkulturell och demokratisk kompetens för att i framtiden kunna verka i en globaliserad värld. Flera av de legitimerade lärarna har internationell bakgrund vilket gör kollegiet både dynamiskt och spännande.

På skolan finns två sektioner för elever vars föräldrar vistas tillfälligt i Sverige som gästforskare, specialister inom olika områden eller som är internationella nyckelpersoner inom näringslivet. Undervisningen i dessa sektioner sker på engelska och svenska.

Atlasskolan ligger centralt med gångavstånd till det mesta – eklandskapet på Tinnerö, City, Trädgårdsföreningen, Gamla Linköping och Valla friluftsområde för att nämna några. Lokalerna är ändamålsenliga och väl tekniskt utrustade. 

Arbetsbeskrivning
Som administratör hos oss är du ett stöd till ledningen och verksamheten. Du har daglig kontakt med ledning, medarbetare, vårdnadshavare och elever och ger service och stöd till dessa. 

Du arbetar med ekonomi-, personal-, elev- och löneadministration framförallt i de administrativa systemen Heroma, Extens, Agresso och W3D3. I tjänsten ingår även ansvar för vikariehantering där du ser till att det finns personal på plats vid medarbetares frånvaro. Du kommer att ingå i ett administrativt nätverk där det finns möjlighet att utbyta erfarenheter, få information och kompetensutveckling riktad mot din yrkesgrupp.

Kvalifikationer
Ett krav är att du har genomfört gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med löneadministration, personaladministration och ekonomiadministration är meriterande. Då det ingår i arbetsuppgifterna att kunna läsa och skriva, samt tala svenska, är goda kunskaper i svenska språket ett krav.

Du som söker måste vara serviceinriktad då du är verksamhetens ansikte utåt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är tydlig i din kommunikation och säkerhetsställer att budskap når fram. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. 

Du är självgående och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver sina processer vidare samt tar ansvar för dina uppgifter. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Du är flexibel och förändringsorienderad och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa. Du är trygg och stabil och skiljer på det personliga och det professionella. 

Information om tjänsten
Tillträde: 2020-04-20

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 4595


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.


Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Serviceinriktad administratör

Serviceinriktad administratör

22 maj 2024

22 maj 2024