Administratör till barn och familjeenheten

Arbetsbeskrivning

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?

Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter.

Vi söker nu en administratör till socialtjänstens barn och familjeenhet där man kommer att vara socialsekreterarna behjälplig med administrativa uppgifter. Om du blir vår nya administratör ingår du i ett team på 20 medarbetare som består av socialsekreterare, mottagningssekreterare, 1:e socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare, administratör samt enhetschef. Vi tar hjälp av varandra och har närvarande ledare som stöttar och finns tillhands. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet. Välkommen med din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Vi strävar efter att skapa en god arbetssituation för våra medarbetare där de kan utföra ett rättssäkert arbete och ge god service till medborgaren. Som administratör kommer du att boka möten och resor samt ha kontakt med tolk. Du kommer också att arkivera och inhämta uppgifter till handläggarna.

I dina arbetsuppgifter ingår att ordna mottagande för ensamkommande flyktingbarn samt att vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter. Andra viktiga arbetsuppgifter innefattar fakturahantering och att strukturera akter. Målet med tjänsten är att avlasta socialsekreterarna vilket gör att arbetsuppgifterna kan komma att ändras efter hand.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör tror vi att du har ett intresse för administrativa uppgifter samt att strukturera dina arbetssätt. Du som söker ska ha en lämplig gymnasial eller eftergymnasial utbildning med inriktning administration. Du har erfarenhet av administrativt arbete som har innefattat arkivering och sekretesshantering. Har du dessutom erfarenhet av en administrativ tjänst inom sociala barn och ungdomsvården är detta meriterande.

Vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt anstränger dig för att leverera lösningar. I den här rollen krävs det att du tar ansvar för din uppgift och är flexibel vilket innebär att du har en förmåga att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Du bör också ha grundläggande datakunskaper för att kunna hantera mailkonversationer och dokumentering.

Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar kommer Du som blir anställd hos oss behöva lämna ett utdrag från polisens belastningsregister. Ansökningsblankett finns på polisens hemsida.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-645329
Enhetschef Johanna Hildensjö
0226-64 55 28
Vision Eva Thomson
0226-64 50 37
SSR Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Enhetschef Sten Eriksson
0226-64 53 88
Enhetschef Maria Kindblom
0226-64 50 00
Projektledare Marita Andersson
0226-64 55 32
IFO- chef Sten Eriksson
0226-64 53 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialtjänsten, Avesta kommun Avesta
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-01-01 , upphör: 2018-01-01 .
  • Publicerat: 23 november 2016

Besöksadress

Markusgatan 25 77421 Avesta
None

Postadress

None
Avesta, 77421

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024

Projektadministratör till Saab Surveillance

Projektadministratör till Saab Surveillance

14 maj 2024