Administratör till Bemanningsenheten SDF Lundby

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen
får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta
kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för
att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor
och upplever delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens främsta uppdrag är att rekrytera och tillhandahålla timavlönade vikarier till verksamheterna vid akut frånvaro av ordinarie personal. Utöver det ska vi stötta förvaltningens chefer/samordnare i Time Care frågor och vara generellt behjälpliga vid bemanningsfrågor.

Arbetsuppgifterna innebär främst att arbeta med bemanningsplanering, bokningar av vikarier för arbete ute i verksamheterna. Du har dagligt kontakt med beställare och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.
Du har telefontid bestämda tider under arbetsdagen där du på en hög service nivå ska bemöta våra kunder och medarbetare.

Du har ett ansvar i att följa upp arbetet som våra timavlönade utför. Det innebär uppföljningssamtal med timavlönade liksom hantering av återkoppling till/från verksamheterna.

Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.

KVALIFIKATIONER
Du har som lägst gymnasiekompetens. YH-utbildning i personaladministration eller annan högskoleutbildning är meriterande.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad. Du har hög kommunikativ förmåga och att du kan prioritera dina arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Du trivs med ett flexibelt arbetssätt och har god förmåga att samarbeta och att skapa förtroendefulla relationer. Detta krävs då arbetet innebär mycket kontakt med chefer, administratörer och medarbetare.
Du ska ha erfarenhet av bemanningsarbete med vikarietillsättning meriterande är även om du har erfarenhet av rekryteringsarbete.

Du ska också ha mycket goda datorkunskaper och behärskar Personec, WinLas, Time Care Pool. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i Time Care Planering.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett utbud av friskvårdsförmåner.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39
Veronika Rahm Hertzman, Rekryteringsspecialist
031-366 71 82
Christian Nilsson, Enhetschef
031-366 76 12
Renée Göthberg, Ungdomskonsulent
031-366 75 36
Maria Wall, Enhetschef
031-366 74 12
Pernilla Lindberg, Samordnare
031-366 74 13
Carina Wikström, Enhetschef
031-366 74 96
Anders Wictorin, Rektor
070-785 66 97
Urban Elmefjäll, Biträdande rektor
072-523 92 42
Monika Blom, Rektor
031-366 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg, SDF Lundby Göteborg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 20 april 2016

Besöksadress

Wieselgrensgatan 11
None

Postadress

Box 22006
Göteborg, 40072

Liknande jobb


Adminstratör till XLNT Group

Adminstratör till XLNT Group

8 juni 2024

Mötesbokare på deltid!

Mötesbokare på deltid!

7 juni 2024