Administratör till bildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Bildningsförvaltningen söker en kvalificerad administratör. Förvaltningen består av grundskola, gymnasieskola, elevhälsa, gymnasium, vuxenutbildning samt kulturskola med verksamhet över hela kommunen. Som kvalificerad administratör på förvaltningen är du en spindel i nätet och stödjer förvaltningschef, rektorer och förvaltningen med administrativa processer. Arbetet är självständigt och innebär i hög grad samarbete internt och externt inom kommunen. 

Vi intervjuar löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan nu. 

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalificerad administratör har du en nyckelfunktion där du är ett administrativt stöd för rektorer
och administratörer på skolorna. Du driver det dagliga administrativa
arbetsflödet i förvaltningen tillsammans med de övriga kollegorna inom teamet
och med kommunens övergripande stödfunktioner – HR, IT, och kansli. Arbetet
innefattar förvaltningsövergripande personaladministration, statistikuppföljning
på huvudmannanivå, information, fakturahantering och ekonomiuppföljning. I
arbetet ingår att administrera barnomsorgen och dess
kösystem samt fakturahantering ut till vårdnadshavare. Du är ansvarig
för förvaltningens webbsidor med information och uppdatering. Du är
huvudadministratör för verksamhetssystem, vilket innebär stöd och support
till skoladministratörer och rektorer, med nära samarbete med
systemförvaltare och leverantörssupporten. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieutbildning samt arbetserfarenhet inom administration och/eller organisation. Vi sätter
krav att du har mycket goda kunskaper inom i Office. Stor vikt läggs vid
förmåga till samarbete samt ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Du
förväntas vara ansvarstagande, strukturerad, analytisk och kreativ samt trivs
med att arbeta i team. Vi förväntar oss att du har en digital kompetens som
omfattar en bred erfarenhet av olika verksamhetssystem gärna inom Wisma, Proceedo,
Schoolsoft, Stratsys, Extens. Vi
ser att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd
sedan tidigare. Körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en för arbetsgivaren adekvat utbildning och en väl meriterad yrkeskompetens inom
administration.  Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig
i tal och skrift. Du har en god social förmåga och ett trevligt bemötande. Vi
värdesätter självständighet, kreativitet och viljan att driva och utveckla
arbetssätt och rutiner inom administrationen. Vi lägger stor vikt vid personlig
lämplighet och välkomnar en bredd av sökanden.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar
efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och
där vi tillsammans jobbar för att skapa en attraktiv arbetsplats och där vi
tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där
vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har
möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng och en viss del av
arbetet kan utföras hemma med hjälp av IT lösningar. Placeringsorten är Sveg.
 
Provanställning tillämpas, därefter möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktinformation
Tina Svensson Hammargård, Förvaltningschef, 0680-16296 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


31 maj 2024