Administratör till Energimyndigheten

Arbetsbeskrivning

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn.

Är du vår nya medarbetare? Har du aktuell erfarenhet från arbete med administrativt stöd och trivs i mötet med människor? Vi söker nu en ny medarbetare till sektionen för administrativt stöd på Energimyndigheten.

Dina arbetsuppgifter

Som medarbetare på vår sektion för administrativt stöd kommer du att ge service och support primärt till våra medarbetare och interna kunder på Energimyndigheten. Du blir del av vår sektion som erbjuder:

- support och utbildning i vårt nya ärendehandläggningssystem

- administrativt stöd till våra chefer och medarbetare

- stöd i rapportering och projektadministration

Det innebär att du kommer att jobba med utbildningar och support i våra system, utföra olika administrativa uppgifter såsom administrativ ärendehantering, ärendeförteckningar, mötesbokningar, mm. och sammanställa underlag för rapportering mm.

Din profil

Vi söker dig som har minst tre års gymnasial utbildning eller annan utbildning som myndigheten anser är relevant. Utbildning inom administration eller liknande är meriterande.

För denna roll behöver du ha aktuell och relevant erfarenhet av att ha arbetat med administrativt stöd och i olika ärendehandläggningssystem, gärna inom offentlig sektor.

Du har haft en hög grad av proaktivt och lösningsorienterat agerande där du har analyserat situationer och väglett, utrett, hittat lösningar och avslutat ärenden.

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om att arbeta på ett processorienterat sätt. Du har också erfarenhet av personliga möten i ditt servicearbete.

Du kan kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har också goda datakunskaper i Microsoft Office-paketet och i ett eller flera IT-system avsedda för ärendehantering.

Personliga egenskaper

Detta är en stimulerande och givande roll för dig om tycker om att interagera med människor och lösa problem åt andra. Du kommer att möta många olika människor och behöva hantera och lösa många olika typer av situationer. Som person behöver du därför vara lyhörd, serviceinriktad och tillmötesgående med en vilja att hjälpa andra. Du har god ordning och reda samt har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och du trivs både med att ta egna initiativ och att arbeta som del av ett team. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi erbjuder dig

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Eskilstuna, med goda pendlingsmöjligheter från ett flertal orter i Mälardalsregionen. Kontoret i Eskilstuna erbjuder fräscha lokaler och moderna verktyg. Vi erbjuder våra anställda flexibla arbetstider och goda möjligheter till distansarbete samt sex veckors semester (från året du fyller 31 år).

Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande uppdrag från regeringen. Under 2022 kommer vi succesivt rekrytera nya medarbetare för våra uppdrag.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner/Rekryterande chef
Karina Krogh, sektionen för administrativt stöd, tel: 016 544 2371.

Fackliga kontaktpersoner 
Mikaela Sahlin, SACO-S, 016-544 20 97
Eva-Karin Magnusson, ST, 016-544 21 94

Välkommen med din ansökan senast 2022-03-23. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vår hemsida - märk då din ansökan med diarienr: 2022-004010.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Energimyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 43
None

Postadress

Box 310
ESKILSTUNA, 63104

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024