Administratör till FMV sökes!

Arbetsbeskrivning

Teknik för Sveriges säkerhet. Försvarets materielverk, FMV, är en civil myndighet. Vår uppgift är att leverera försvarslogistik till vår viktigaste partner Försvarsmakten. I samarbete utformar och förser vi försvaret med försvarsmateriel och tjänster.b Målet är effektiv försvarslogistik – när och där den behövs. Läs gärna mer på www.fmv.se

Bakgrund
Lednings- och stabsfunktionerna vid FMV utgör verksledningens redskap för att styra och leda verksamheten. Ledningsstaben har ett särskilt samordningsansvar i relation till övriga stabsenheter vad avser planering och uppföljning. HR-stab, IT-stab, Ekonomistab, Juridikstab och Infostab ansvarar för sina respektive områden. Ansvaret för FMV:s säkerhetsarbete finns i Juridikstaben.

Inom Myndighetsgemensamma uppgifter samlas ett antal särskilda uppgifter som ålagts FMV eller som kommer av verksamhetens behov. De särskilda uppgifterna innefattar militär tullsuspension, försvarsmyndigheternas gemensamma patentenhet och en funktion som innebär att vara centralorgan för myndighetsgemensamma standardiseringsfrågor för de myndigheter som tillhör Försvarsdepartementet och FHS. Hos oss finns även FMV-funktionerna Tjänsteman i Beredskap (TiB), den övergripande funktionen för beredskapsplanering, CSEC - Sveriges Certifieringsorgan för IT-säkerhet, Protokollfunktionen, Registrator, Arkiv- och bibliotekstjänst samt FMV:s samlade fastighets och lokalförsörjning.

Jobbet
Som administratör inom Myndighetsgemensamma uppgifter (MgU) kommer Du att arbeta med olika uppgifter som rör administrativt stöd inom MgU och för övriga centrala staber vid FMV (Ledningsstab, Juridikstab, HR-stab, Ekonomistab, IT-stab, Informationsstab) samt för Internrevisionen.

Du kommer att:
Svara för tid- och lönerapportering samt att våra informationskanaler är korrekt uppdaterade.administrera besöksanmälningar, beställningar av dator, mobil, användarkonton och kontorsmateriel.stödja med mötes- och reseplanering/bokningar, ärende och dokumenthantering och i övrigt förekommande uppgifter inom det administrativa området. Resor såväl inom Sverige som utomlands kan ingå i arbetet.

Du
Du har gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av administrativt servicearbete och har god vana av att arbeta med IT-stödsystem. Vidare har du ha god förmåga att uttrycka dig i muntlig och skriftlig form på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du tycker om att ha många olika arbetsuppgifter och har lätt för att växla mellan dem. Du är noggrann, omdömesgill och handlar i enlighet med fattade beslut och ditt arbete präglas av integritet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig förvaltning.

Provtjänstgöring kan eventuellt komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan senast 4 mars 2014.                                                                                     

Frågor?
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Har du frågor rörande rekryteringsprocessen och tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååthpå telefon: 08-598 982 61. Du söker tjänsten via Fmv´s hemsida.

Vi
FMV erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med många spännande projekt i internationell miljö. Du får ta mycket ansvar och har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. I gengäld vill vi att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet.
Du kommer till en arbetsplats som lägger stor vikt vid kompetensutveckling, friskvård och bra anställningsvillkor. Hos oss kan du förena det professionella med det privata. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.

Om du har frågor kontakta:

Marie-Louise Bååth

Rekryteringskonsult, Adecco

073-6847632

 

SACO
08-782 40 00

Robert Averin
OFR/O
08-782 40 00

Gun Zetterqvist
OFR/S
08-782 40 00

Åsa Karlsson
SEKO
08-782 40 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 februari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Ekonom/administratör sökes.

24 augusti 2010

Trivs du i rollen som administratör?

12 maj 2010

Administrativa kundtjänstmedarbetare!

24 augusti 2010