Administratör till Fönstermiljö

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en administratör på halvtid till ett familjeföretag i Laholm som under 30 år byggt upp en konkurrenskraftig verksamhet inom tillverkning av markiser. Med långsiktig inställning och engagerade medarbetare levereras skräddarsydda produkter med hög kvalitet, bra service och snabba leveranstider.

FÖNSTERMILJÖ
Fönstermiljö i Laholm tillverkar ett brett sortiment av solskydd som säljs till svenska återförsäljare. Produkterna omfattar allt från stora terrassmarkiser för restaurang och hemmiljö till mindre fönstermarkiser eller vertikala för hem, företag och skolor. Ingen markis serietillverkas, utan varje order är unik. Detta är möjligt tack vare en effektiv produktion, bra samarbete och gedigen erfarenhet. Familjeföretaget är i ständig utveckling och nu är ambitionen att förstärka organisationen för att frigöra resurser för ökad säljaktivitet samt produktutveckling. För mer information, se www.fonstermiljo.se

ARBETSUPPGIFTER
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för inkommande kundkontakter, via telefon samt mail. Det handlar oftast om offertförfrågningar samt ordermottagning men gäller även allmänna frågor, orderändringar samt information om olika produkter. Dessutom tillkommer diverse administrativa uppgifter som stöd för både kunder, produktion, försäljning och ekonomi.

Tjänsten är på 50 %. Förslagsvis fördelat som förmiddagar måndag-fredag.

ERFARENHET & KUNSKAP
Erfarenhet av kundkontakt och administration är ett krav. Det är en fördel om du har en teknisk/praktisk förståelse för att kunna relatera till våra kunder och produkter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Datorvana samt kunskaper i Office-paketet är också en förutsättning för att klara av tjänsten. Ange även om du har B-körkort.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är det viktigt att du är strukturerad och relationsskapande med en positiv inställning. Vi har ett mycket bra samarbete i arbetsgruppen och därmed är det viktigt att du gillar att arbeta nära dina kollegor och att du fokuserar på service både internt och mot kunder. Under högsäsong är det mycket att göra och det är därför viktigt att du trivs med ett högt arbetstempo.

----

Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall har ett helhetsansvar för rekryteringen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer.

Lokal Bemanning Sverige AB erbjuder kompetensförstärkning till lokala företag genom kvalitativ rekrytering samt uthyrning av personal. Genom ett lokalt fokus som följer Laholmsbuktens omfamning bygger och vårdar vi en personlig och långsiktig relation till både kunder och personal. För att få snabb information om nya jobb, gilla oss på www.facebook.com/lokalbemanning

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Kristoffer Hall
0430-71020
Kristoffer Hall
0430-71020
Kristoffer Hall
0430-71020

Sammanfattning

Besöksadress

Hästtorget 6
Laholm

Postadress

Box 36
Laholm, 31221

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024