Administratör till Funktionshinder

Administratör till Funktionshinder

Arbetsbeskrivning

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba i en stimulerande arbetsmiljö i en enhet med kompetenta och engagerade kollegor? Är du ordningsam, tycker om att samverka med andra och ge god service?

Som administratör inom funktionshinder i Majorna-Linné kommer du att ingå i enheten Stöd och utveckling. Ditt uppdrag innebär att vara verksamhetsnära administrativt chefstöd där du huvudsakligen arbeta i systemet Personec. Du kommer ha en central roll i att sköta den löneadministrativa processen inom funktionshinderområdet i Majorna-Linne. I rollen ingår tät kontakt med enhetschefer, stödpedagoger, medarbetare och olika stödfunktioner samt olika externa aktörer.

Arbetsuppgifterna kan komma att förändras utifrån verksamhetens utveckling och behov.

Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en positiv och kompetent grupp som tänker nytt och arbetar tillsammans!



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom det administrativa området. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor samt erfarenhet av arbete som administratör i Personec. Goda kunskaper om lagar och avtal inom anställningsområdet är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat i systemen Agresso och Proceedo.

Vi söker dig som har hög servicekänsla och som vill ge det lilla extra. Du ska vara noggrann, administrativt skicklig, ha god datorvana och vara duktig på att formulera dig i tal och skrift.
Som person söker vi dig som är lyhörd och trivs med att samarbeta och tillsammans lösa arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår.

Hoppas vi har fångat ditt intresse! Välkommen med din ansökan!

Vi har ett fint kontor på Första långgatan 28 a och sitter i ett öppet landskap där du arbetar tillsammans med din arbetsgrupp.


ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas förutsatt att erforderliga beslut fattas.

Din hälsa är viktig! Vi erbjuder friskvårdspeng, cykelförmåner, medarbetarstödsprogram, förmånliga västtrafikkort. Vi tillämpar även flextidsavtal!


Arbetspsykologiska testverktyg kan komma att tillämpas under rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024