Administratör till Group IT på SAAB

Administratör till Group IT på SAAB

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren administratör som brinner för högkvalitativ service? Har du goda kunskaper inom Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i nya system? Då är den här tjänsten rätt för dig!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på SAAB kommer du tillhöra avdelningen Resource and Competence Center inom Group IT och i huvudsak arbeta med onboarding av nya medarbetare och konsulter.
Arbetet innebär hela livscykeln av resurshantering som kan innefatta allt ifrån att initiera processen från början till att skapa konsultkonton, beställa utrustning, passerkort och säkerställa att varje medarbetare/konsult kommer på plats enligt SAABS riktlinjer. Arbetet innebär även hantering av konsultförlängningar, avveckling etcetera.
Andra administrativa arbetsuppgifter kan även förekomma i det dagliga arbetet.

Din profil
Som administratör i den här rollen har du en viktig uppgift i att skapa bästa förutsättningar till SAABs kommande medarbetare. Det ställer höga krav på att du som person är strukturerad, har hög servicenivå, är flexibel och orädd, stresstålig och bidrar med positiv energi.
I den här tjänsten kommer du ha många kontaktytor vilket också kräver att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. En självklarhet för oss är att du älskar att ge service och därmed agerar prestigelöst och ställer upp är det behövs samt samarbetar med dina kollegor för att lösa snabbt uppkomna problem.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet från en liknande administrativ roll, för att kunna axla rollen på ett framgångsrikt sätt.

För att genomföra dina arbetsuppgifter kommer du ha datorn som ditt primära arbetsverktyg. Du kommer främst att arbeta i Office-paketet, vilket vi vill att du har god användarvana av. Erfarenhet av system som Workday, Hansa och Antura anses som meriterande för tjänsten.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Tycker du att den här tjänsten passar rätt in på dig? Då vill vi läsa din ansökan!
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten är initialt ett långsiktigt konsultuppdrag via Skill med start omgående eller enligt överenskommelse.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl: isabelle.wallin@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Liknande jobb


31 oktober 2024

Arbetsmarknadskoordinator till Alingsås kommun

Arbetsmarknadskoordinator till Alingsås kommun

30 oktober 2024

29 oktober 2024