Administratör till Individ och familjeförvaltningen

Administratör till Individ och familjeförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med oss på en förändringsresa? Nu söker vi två administratörer som är serviceinriktade och gillar att tänka utanför boxen. Välkommen till oss!

Som administratör hos oss kommer du att tillhöra administrationsenheten. Idag består enheten av 20 medarbetare. Vi arbetar för att få samordnade, samlade lösningar som standardiserar och digitaliserar processer för att uppnå effektivisering och minska sårbarhet. Vi håller oss till stor del i Socialtjänstens hus men har hela förvaltningen som arbetsområde. I socialtjänstens hus har vi bland annat all myndighetsutövning, ledning och utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du navet i vår verksamhet. Tillsammans med dina kollegor har du ett viktigt uppdrag i att stötta handläggarna i det administrativa arbetet som rör verksamheten.

Det är två tjänster som annonseras och det är skillnad på innehållet i tjänsterna. Den första tjänsten avser bland annat arbetsuppgifter som att aktualisera/registrera all inkommen post, hantera förfrågningar, gallra och arkivera. Förutom det administrativa arbetet kommer du också att ta emot våra besökare i receptionen. Allt enligt schema.

Den andra tjänsten avser underhållsbidrag för placerade barn och faderskapshantering. Underhållsbidrag är en omfattande handläggning och man är beslutsfattare enligt delegationsordning. Telefonkontakt och även bokade besök förekommer. Det kan även till viss del förekomma arbetsuppgifter som nämns under den första tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration och/eller ekonomi. Du kan också ha jobbat och skaffat dig arbetslivserfarenhet som kan väga upp för utbildning. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en politiskt styrd organisation och har ett stort engagemang för att hjälpa andra.

Det är en fördel om du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, socialtjänstlagen, föräldrabalken och arkivlagen. Datorn som arbetsverktyg är naturligt för dig och har du tidigare erfarenhet av system som Procapita/Lifecare (IFO) är det meriterande. Kunskap i engelska är ett plus.

Vi lägger stor vikt vid att ha en god servicekänsla och alltid ge ett fint bemötande. Som person söker vi dig som är trygg och stabil i din roll. Du är noggrann, strukturerad och mån om att hålla en hög kvalitet i ditt arbete. Vi är i en förändringsresa och välkomnar nya idéer, flexibilitet och samarbete.

Skicka gärna in din ansökan redan idag, löpande intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 maj 2024