Administratör till Kammarkollegiet i Karlstad med start omgående!

Administratör till Kammarkollegiet i Karlstad med start omgående!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter dig som vill axla en administrativ roll på en statlig myndighet i centrala Karlstad. Är du en självständig och driven administratör ut i fingerspetsarna? Då kan detta vara jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Har du alltid drömt om att få arbeta på en statlig myndighet kan detta vara chansen du har väntat på! Som administratör kommer du få den fantastiska möjligheten att få vara en del av att bygga upp en helt ny verksamhet inom statsförvaltning i Karlstad. Du kommer agera stöttepelare åt avdelningschefen där du i en avlastande roll kommer stötta och hjälpa till där behov finns. Det kommer finnas en förväntan på att du tar egna initiativ där du ser att din hjälp behövs, samt att du trivs med att arbeta självgående! En stor del av arbetet kommer innefatta att sköta mötesbokningar, protokollföra vid möten och att utföra andra traditionella administrativa arbetsuppgifter.

Du erbjuds


* En möjlighet att arbeta inom statlig myndighet
* Att få vara med och bygga upp en helt ny verksamhet inom statsförvaltning
* En arbetsplats lokaliserad i centrala Karlstad


Du kommer att bli anställd som konsult via Academic Work och arbeta ute på uppdrag hos vår kund Kammarkollegiet. Uppdraget sträcker sig under sex månader och det kan eventuellt bli aktuellt med förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innefattar traditionella administrativa arbetsuppgifter, du kommer bland annat att:


* Sköta administrativa rutiner och arbeta utifrån redan fastlagda rutiner
* Du kommer agera operativt stöd för verksamheten och främst avdelningschefen
* Utföra reseplanering, formulera brev, sköta posthantering, kopiering och sortering
* Sköta mötesbokningar, dokumentation och protokollföra under möten
* Sköta både intern och extern kontakt, med anställda och allmänhet
* Göra enklare beräkningar och tillhörande sammanställningar och diagram
* Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
* Projektplanering med tillhörande uppföljning


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Innehar mycket goda kunskaper i MS office
- Har tidigare arbetslivserfarenhet som administratör/administrativ assistent
- Är obehindrad i svenska, i såväl tal som skrift

Som person är du:


* Noggrann
* Självgående
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. De fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppgifter från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppgifternas variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem.

På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024