Administratör till kommunikationsavdelningen på Skogsindustrierna

Arbetsbeskrivning

Studerar du kommunikation och letar ett flexibelt deltidsjobb som du både kan sköta från kontoret och hemifrån? Vill du blir en del av en organisation med stort fokus på hållbarhet där du får möjligheten att knyta värdefulla kontakter inför framtiden? Då är det här tjänsten för dig! I rollen som administratör får du vara med och bidra till en växande bioekonomi samtidigt som du får meriterande erfarenhet för framtiden. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en administratör till Skogsindustrierna som vill ha ett flexibelt och meriterande deltidsjobb under sin studietid. I rollen som administratör på branschorganisationen Skogsindustrierna kommer du att få arbeta med frihet under ansvar och få möjlighet att både vässa ditt CV och knyta värdefulla kontakter inför din framtida yrkeskarriär. Rollen innebär stort eget ansvar, de 10 h/v du föväntas kunna arbeta fördelas i samråd med medarbetare på Kommunikationsavdelningen men det är mycket flexibelt hur du vill fördela timmarna.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Skogsindustrierna. Uppdraget kommer att vara på deltid och pågår tillsvidare under din studieperiod, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du att vara en del av organisationens kommunikationsavdelning som idag består av 4 personer och du kommer att avlasta hela teamet administrativt i deras arbete. Du kommer arbeta mycket i deras CRM-system, uppdatera och tillgängliggöra information samt stötta upp i event och andra kommunikationsaktiviteter.

De främsta uppgifterna är att:


* Ansvara för uppdatering av register, för vilket du kommer att få en utbildning i CRM-systemet Tellus.
* Uppdatera innehåll i bildbanken för press och andra målgrupper.
* Säkerställa att kontaktuppgifter och utskickslistor är korrekta inför utskick och event.


Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständigt och som är duktig på att självständigt planera ditt arbete mot uppsatta deadlines. Rollen kommer att ge dig meriterande erfarenhet inom administration samtidigt som du får möjlighet att bredda ditt nätverk inom organisationen Svenskt Näringsliv.

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst två år kvar av dina studier på högskola eller universitet där du studerar på minst 50 %. Vi ser gärna att du studerar inom kommunikation, marknad eller liknande men det är inget krav.


* Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska, då båda språken kommer användas i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:


* Tidigare har arbetat med CRM-system eller motsvarande.
* Har erfarenhet av enklare administrativa uppgifter
* Besitter en god telefonvana.


Som person är du noggrann, systematisk och tålmodig. Du är inte rädd för att arbeta självständigt, men signalerar om du behöver hjälp. Du har även lätt för att lära dig nya IT-system då du kommer få lära dig att arbeta med ett flertal olika system. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta och interagera med olika sorts människor. Vi kommer i denna rekryteringprocess lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: så snart som möjligt
* Omfattning: Deltid, cirka 10 timmar i veckan. Dessa timmar fördelas i samråd med de ansvariga.
* Placering: Storgatan 19, centrala Stockholm. I huset finns även tillgång till kostnadsfri gruppträning.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skogsindustriernas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skogsindustriernas företräder företag inom massa-, pappers- och den trämekaniska industrin. Med siktet inställt på att driva tillväxt i världens bioekonomi är vår uppgift att stärka företagens konkurrenskraft och verka för en ökad användning av skogsbaserade produkter. I verksamheten ingår Svenskt Trä och sekretariatet för BioInnovation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid Deltid, 10h/vecka.
  • Publicerat: 10 november 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Junior Marknadsassistent

Junior Marknadsassistent

4 maj 2024