Administratör till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i Malmö

Administratör till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

På koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 70 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med en mängd trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer.

Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för sammantaget cirka sju miljarder kronor per år och utgörs av tre upphandlingsenheter och det är till enhet verksamhetsnära inköp vi nu söker en administratör.

Vi välkomnar en engagerad administratör till vårt härliga team i Malmö som tillsammans med oss vill vara med och utveckla framtidens arbete inom inköp!

ARBETSUPPGIFTER
Är du ordningsam, noggrann och nyfiken som person samt motiveras av att arbeta administrativt med varierande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade kollegor? Då kan tjänsten som administratör hos oss vara helt rätt tjänst för dig!

I din roll är du ett administrativt stöd till enheten i olika ärenden som rör hantering av leveransförseningar, avtalsuppföljning och framtagande och beredning av statistik. Du arbetar dedikerat med viteshantering, registervård för artiklar och leverantörer, hanterar funktionsbrevlåda samt hanterar flera kontaktytor med både beställare och leverantörer.

Vidare arbetar du med övriga generella administrativa arbetsuppgifter och är aktivt deltagande i att utveckla koncernstab inköp och ekonomistyrnings arbete framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom aktuellt kunskapsområde och/eller annan jämförbar utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet från liknande roller med erfarenhet av Microsoft Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint samt har god generell systemvana. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med QlikView och ekonomisystemet Raindance är detta meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, eftersom du självständigt kommer ha kontakt med både leverantörer och beställare.

För att lyckas i rollen är du strukturerad i de arbetsuppgifter du tar dig an. Du är serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös som person med en hög vilja att göra ett bra arbete. Vi ser det som en självklarhet att du trivs i en omväxlande roll med utmanande arbetsuppgifter. Vidare motiveras du av att ta eget ansvar och är en naturlig ambassadör för våra värderingar och för vår enhet och Region Skåne. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


Operational Procurement Specialist

Operational Procurement Specialist

1 februari 2024

Inköpssekreterare till Materialdepån

Inköpssekreterare till Materialdepån

24 januari 2024

Beredare SP - Toyota

Beredare SP - Toyota

6 oktober 2023