Administratör till Lantmännen Lantbruk

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är AXA. Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 33 500 svenska lantbrukare, har cirka 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 36,5 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: lantmannen.se/omlantmannen.

Division lantbruk samlar de verksamheter som utveklar och erbjuder produkter och tjänster som bidrar till ett starkt och konkurrenskraftigt lantbruk. Vi har 1 130 medarbetare och omsatte 10,9 miljarder kronor under 2012. Läs gärna mer på lantammenlantbruk.se.

Arbetsuppgifter:

I rollen som administratör arbetar du administrativt med inköps- och försäljningsavtal tillsammans med två kollegor i en arbetsgrupp. Du tillhör avdelningen för inköp och spannmålsförsäljning, där försäljning och inköp sker på en internationell marknad vilket innebär att du kommer registrera finansiella hedgar och kontrollera överensstämmelse med motpartens bekräftelser. Du arbetar i affärssystemet Movex/M3 och registrerar, analyserar och arkiverar data och information. I ditt arbete sköter du också arkivering, lagring och skanning av spannmålsavtal digitalt och fysiskt. I arbetet som administratör har du ett nära samarbete med interna avdelningar såsom inköp, försäljning och planering.

Uppdraget löper på 5 månader, med start omgående. Arbetstider Måndag- Fredag 8-16.30, var tredje vecka har du jour ansvar, vilket sker hemifrån fram till kl. 20.00.

Profil:

- Minst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Meriterande om du arbetat i Movex/M3 eller andra affärssystem
- God datorvana
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska

Personliga egenskaper
Vi tror att du som söker är en noggrann och ambitiös person. Du har lätt för att lära och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är ordningsam, analytisk och är intresserad av att förstå kunders och medarbetares önskemål och krav. Du har tidigare arbetat i ett yrke med hög servicegrad och vet vad som förväntas i en serviceorienterad arbetsroll.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 040-617 05 50

Sökord: administration, administratör, Movex, M3, arkivering, skanning, registrera, avtal

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Vikariat eller visstid
  • Publicerat: 13 augusti 2013

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023