Administratör till Leanlink Äldreomsorg

Administratör till Leanlink Äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är förvaltningen i Linköpings kommun som arbetar med verksamhet inom stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Det gör vi tillsammans med våra medarbetare där vårt mål är att skapa bra dagar tillsammans med dem vi är till för samt till att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är med och skapar samt utvecklar en god kvalitet och professionalitet för våra omsorgstagare, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för de Linköpingsbor som behöver oss nu men också för dem som kommer att behöva oss i framtiden.

Se mer om Leanlink och vårt arbete i Leanlinks informationsfilm. Om arbetsplatsen
Leanlink Äldreomsorg är ett av Leanlinks fem affärsområden. Hos oss arbetar cirka 1 200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal timavlönade vikarier. Våra medarbetare befinner sig inom en bredd av verksamheter: vårdboende, hemtjänst, hemsjukvård och rehabilitering. Vi är en verksamhet som växer och har en stor utmaning i att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare inom våra bristyrken: undersköterskor och sjuksköterskor.

Som stöd och service till våra verksamheter finns en administrativ grupp dit vi nu söker en ny medarbetare på ett vikariat om ett år, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde sker 2022-01-10 eller enligt överenskommelse.

Gruppen är direkt underställd den biträdande affärsområdeschefen inom Leanlink Äldreomsorg och sitter i lokaler belägna i centrala Linköping.

Arbetsbeskrivning
Som administratör arbetar du med personal- och löneadministration och fungerar som ett administrativt stöd till främst verksamhetschefer och samordnare. Du har även kontakt med medarbetare i verksamheterna och besvarar frågor om exempelvis löne- och anställningsvillkor.

Du ansvarar för rapportering i personal- och lönesystemet Heroma, vilket ställer krav på kunskap om regelverket inom området och om schemafrågor. Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Unit4 och sköter arkivering.

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer är hantering av anställningar av tim- och månadsavlönade, lägga in scheman, registrera frånvaro och arbetsförändringar samt hantera andra dagliga ärenden i Heroma. Inför lönekörningar har du avstämningar och kontroller med verksamhetschefer. Du lämnar även upplysningar till myndigheter avseende inkomstuppgifter samt utfärdar intyg till medarbetare.

Vi strävar efter att kontinuerligt utveckla våra arbetssätt. Därför kommer en del av arbetsuppgifterna innebära förbättringsarbete av personal- och löneadministrationen tillsammans med dina kollegor.

I rollen har du även en nära samverkan med HR, ekonomi och övriga kollegor i staben.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller YH-utbildning med inriktning löneadministration. Du har tidigare erfarenhet av kvalificerat löneadministrativt arbete, gärna inom dygnet-runt-verksamhet. Du har erfarenhet av att jobba i personal- och lönesystem och det är meriterande om du har jobbat i systemet Heroma. Det är även meriterande om du arbetat med fakturahantering och har erfarenhet av andra IT-system.

Eftersom arbetet innebär att arbeta och förhålla sig till arbetsrättsliga avtal och regler är det ett krav att du har kunskap kring regelverket inom området.

Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet innefattar mycket dokumentation och kontakter med både chefer, samordnare och medarbetare.

För att passa i rollen som administratör hos oss söker vi dig som är självgående och har lätt för att strukturera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du klarar av att ha många bollar i luften samt har lätt för att prioritera och anpassa dig vid ändrade omständigheter. I rollen att vara ett administrativt stöd gentemot våra verksamhetschefer ser vi att du sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå. Du lugn och stabil och tar ansvar över dina arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du är van vid att samarbeta och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.

Information om tjänsten
Tillträde: 2022-01-10 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2023-01-09

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 7948
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024