Administratör till Marks kommun

Arbetsbeskrivning

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Enheten för Arbetsmarknad och integration har som grunduppdrag är att stärka människor som tillhör socialt utsatta grupper och/eller de som riskerar att hamna i bidragsberoende till att bli självförsörjande genom arbete. Förvaltningen organiserar därför utbildning, arbetsmarknad och integration.

Den nystartade enheten är under uppbyggnad och utveckling. Vi riktar oss till personer som är arbetslösa och i behov av extra stöd för att komma till studier och/ eller arbete. Vi organiserar i dagsläget RAMS, Naturvårdslaget, flyktingmottagning, kommunalt aktivitetsansvar, feriearbete, föreningsstödsplatser, bidragsanställningar inom/ utom kommunen. Fler ansvarsområden tillkommer succesivt. Du har en unik möjlighet att vara delaktig i vår utvecklingsresa från allra första början. Vår arbetsplats präglas av självledarskap, lärande i vardagen, medmänsklighet, kreativitet, delaktighet, engagemang och frihet under ansvar.

Flera av våra verksamheter bedrivs i samverkan med Sjuhärads Samordningsförbund. Målet med verksamheten är att den enskilde ska bli medveten om sina resurser, höja sin kompetens, få möjlighet till arbetsprövning och arbetsträning, söka och få ett arbete eller klara av studier.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill jobba hos oss som administratör på Arbetsmarknadsenheten.

Arbetet innebär att du är vårt ansikte utåt, den våra deltagare möter först. För att fungera i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och stor servicekänsla. Du arbetar utifrån stor kunskap om verksamheterna och har kunskap om våra målgrupper, du är spindeln i verksamheten och är ett allmänt administrativt stöd till verksamheten inom både integration, arbetsmarknad och utbildning. Vi förutsätter att du har en god kommunikationsförmåga, är noggrann och att du kan uttrycka dig väldigt väl i tal och skrift, då dokumentation är en viktig del i arbetet.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en gymnasial utbildning inom administration och/eller ekonomi, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som administratör hos oss arbetar du med datorn som arbetsredskap och därför måste du vara väl förtrogen med de allmänt förekommande datorprogrammen på marknaden såsom Word, Excel, Visma etc. Hantera engelska i tal och skrift. Du kan ta eget ansvar och egna initiativ.

Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och tidigare erfarenheter inom området.

Vi vill att du till ansökan bifogar CV och personligt brev där du motiverar varför du söker jobbet och varför vi ska anställa just dig.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Gunnar Johansson
0320-21 73 75
Ann-Marie Ragnarsson
0320-21 74 80
Per Källman
0320-21 79 24
Claes-Håkan Martinsson
0320-21 74 07
Malin Carlsson
0320-21 87 01
Gunilla Sandahl-Bäwer

Anja Pettersson
0320-21 79 25
Gunilla Sandahl Bäwer
0320-63095
Malin Tucker
0320-21 77 29
Karin Wrangsten
0320-21 72 14

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024