Administratör till Mekonomen Group!

Arbetsbeskrivning

Har du ett detaljsinne utöver det vanliga och trivs med administrativa uppgifter? Mekonomen Group behöver just nu uppbackning för ett tidsbestämt projekt och söker därför en initiativtagande administratör för att stötta upp arbetet! Är du tillgänglig omgående kan det vara dig vi söker, så missa inte chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Mekonomen Group står just nu inför en lansering av en ny webbportal, och behöver uppbackning av en till medarbetare i det här projektet. Academic Work söker därför en administratör på heltid för Mekonomens räkning.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Mekonomen. Uppdraget kommer att vara på heltid cirka sex månader framåt.

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen kommer du vara del av produktavdelningen och sitta i ett team på cirka 10 personer som arbetar med Product Information Management. Du kommer jobba i ett nära samarbete med produktcheferna, och avlasta dessa i sitt dagliga arbete med olika administrativa uppgifter. Du kommer även ha direktkontakt med olika leverantörer.

Som administratör kommer du på daglig basis sitta med in- och utläsning av data i Mekonomens interna datasystem, t.ex. artikeldata, mått och färger, säljtexter, inläsning av bilder och pdf-dokument etc.

Tjänsten passar dig som har en god analytisk förmåga, är noggrann och trivs med administrativa uppgifter!

VI SÖKER DIG SOM
* Är flytande i svenska språket i både tal och skrift


* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
* Har grundläggande kunskaper i Excel, och behärskar kommandon som t.ex. filtrera, söka, leta rad etc.
* Har god datorvana och är bekväm med att navigera i affärssystem eller liknande datasystem


Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll sedan tidigare.

Som person är du självgående, ansvarstagande och orädd inför att komma med egna initiativ. Du är detaljorienterad och noggrann – för dig är det viktigt att uppgifter blir korrekt gjorda från början! Vidare tror vi att du som söker ser lösningar där andra ser problem, och med lätthet jobbar både på egen hand och i grupp.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider, cirka sex månader framåt
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Torsplan, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mekonomens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mekonomen är en bilkedja med egen grossistverksamhet, omfattande cirka 200 butiker och mer än 1000 verkstäder över hela Norden. Inom hela verksamheten jobbar idag omkring 1600 personer, och hela verksamheten baseras på en gemensam värdegrund som enklast förklaras i fem nyckelord: kundorientering, affärsmässighet, ansvar, kompetens och flexibilitet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 22 september 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024