Administratör till miljöenheten, Höörs kommun

Administratör till miljöenheten, Höörs kommun

Arbetsbeskrivning

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, snart 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.

Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.

Vår administratör ska nu gå i pension och vi söker därför en administratör till miljöenheten. Du kommer att arbeta på miljöenheten som är en del av kommunledningskontoret. Vi är en grupp på 8 engagerade personer som arbetar med miljöskydd, hälsoskydd, ALT (Alkohol, läkemedel och tobak) och livsmedelstillsyn. Höörs kommun är i en expansiv fas och har de närmaste åren mycket exploateringar.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med alla normalt förekommande administrativa uppgifter inom sektorns område såsom arkivering, fakturering, personaladministration, diarieföring, delgivning, utlämnande av allmän handling, utskick och service till egna sektorn, andra sektorer och till allmänheten. Utöver detta kommer du också att handlägga enklare ärenden. Vi är en liten kommun, det kan därför förekomma situationer då vi behöver hjälpa varandra och således andra arbetsuppgifter, främst inom kommunledningskontoret och samhällsbyggnadssektorn.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om att vara spindeln i nätet, driva projekt framåt, få saker gjorda och har vilja att hjälpa dina kollegor. Du bör vara serviceinriktad, noggrann, strukturerad och utåtriktad.

Vi värdesätter flexibilitet, samarbetsförmåga och initiativrikedom. Kontakter med allmänheten är en stor del av arbetet, vilket kräver öppenhet och servicekänsla.

Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt ha B-körkort. Du ska ha goda kunskaper om diarieföring, förvaltningsrättslig handläggning och offentlighetslagstiftningen.

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete inom kommun eller kommunalförbund samt inom verksamhetsområdet är meriterande. Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Edp Vision är meriterande.

ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval.

Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Lars-Johan Rosvall
0413-281 25
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0413-28000
Utvecklingschef Peter Wollin
0413-28162
Projektledare, Destinationsnav MittSkåne Camilla Jönsson

Redovisningschef Elisabeth Steen Ekstedt
0413-281 15
Kommundirektör Michael Andersson
0413-281 60
Utbildningsansvarig Daniel Freij
0413-282 18
T.f. Operativt ansvarig Hörby/Höör Gert Ehlke
0415-378066
Stf. Räddningschef Joakim Ilmrud
0413-28226
Anna Landén
0413-28191

Sammanfattning

Besöksadress

Södergatan 28 24321 HÖÖR
None

Postadress

None
HÖÖR, 24321

Liknande jobb


Administratör - EY Stockholm

Administratör - EY Stockholm

9 maj 2024

Document Controller

Document Controller

9 maj 2024

Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024