Administratör till Murteglets vårdboende

Administratör till Murteglets vårdboende

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Nu söker vi en proffsig och erfaren administratör till Murteglets vårdboende!

Murteglets vårdboende ligger vid Furutorpsparken i den södra delen av Helsingborg. Här har vi gångavstånd till Gustav Adolfs torg med goda kommunikationsmöjligheter. Huset är byggt i fyra våningar och vi har sammanlagt 56 lägenheter.

Drivs du av möjligheten att få arbeta verksamhetsnära och att i din breda roll som administratör få möjlighet att använda alla dina färdigheter? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Som administratör är du van med arbetsuppgifter som exempelvis rör ekonomi, inköp, schemaläggning, kund- och personalrelaterade frågor samt allmän administration. Du kan arbeta i flera system och har lätt för att lära dig fler. I ditt arbete ställs dessutom höga krav på service då du ofta är första kontakten mot boende, anhöriga, besökare och personal.

Du trivs i en miljö där du får arbeta med flera parallella uppgifter samtidigt och du kommer att få nyttja din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum.

Du arbetar i ett tätt samarbete med din chef och verksamhetens planerare och ni jobbar tillsammans för att driva på utveckling som skapar värde för våra kunder.

Arbetet som administratör ställer höga krav på flexibilitet och du trivs i en miljö där du har flera arbetsuppgifter igång samtidigt och din förmåga att prioritera kommer till sin rätt.

Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Som arbetsuppgifterna beskriver ställs det höga krav på dig som administratör. Du ska ha en administrativ utbildning och du ska ha arbetat med administration och schemaplanering tidigare. Du är van vid att arbeta i olika digitala system och program och har lätt för att lära dig fler. Du har förmågan att handleda dina kollegor och erbjuda support gällande digital teknik. Du är dessutom strukturerad, anpassningsbar och noggrann samt har förmågan att kunna möta personal , hyresgäster och deras anhöriga på ett professionellt sätt. Kommunikation är en betydande del av arbetet och det är således viktigt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och är bekant med några av våra stödsystem som exempelvis Affärssystem UBW, Medvind, Procapita, Winlas och Personec P.

B-körkort är ett krav.

Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration. Du har skrivit ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten. 

Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrig information
Löpande urval sker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan publiceringstiden gått ut.

Sista ansökningsdag: 2024-03-31

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024