Administratör till Plushögskolan

Arbetsbeskrivning

Vi har sedan 1996 bedrivit olika former av utbildning i samarbete med företag och organisationer. Vårt största fokus är yrkeshögskoleutbildning. Vi finns idag på elva orter i landet och erbjuder bland annat utbildning inom teknik, IT, konstruktion, vård, marknadsföring, försäljning och ekonomi. Våra utbildningar bedrivs under tre olika varumärken; Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan. Bolaget Plushögskolan AB tillhör Nordens största utbildningsföretag AcadeMedia.

Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? Vi hjälper människor att utvecklas och nå sina drömmar. Vår vision är att vi ska vara bäst i Sverige på kompetensförsörjande utbildning i samarbete med arbetslivet. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen att jobba hos oss?

Vi söker en administratör på 50% till vår verksamhet i Gävle.
Tjänstens innehåll i huvudsak:

Arbetet innebär i stora drag att vara den administrativa resursen gentemot såväl studerande som konsulter och personal. Vidare innebär tjänsten kontakter med myndighet, arkivering av dokument, bistå vid informationsmöten, mässor och vara kontaktpersonen utåt för skolan.
Arbetsuppgifterna är alltså varierande och utmanande och har såväl administrativa som sociala moment. Du ska tycka om att vara spindeln i nätet och ha en hög servicekänsla.
Tjänsten innefattar:

• Allmän administrativ support för platschef och skolan
• Ansvar för reception/telefonväxel
• Studerandeadministration
• Konsultadministration
• Arkivering av betyg, dokument
• Praktisk information till studenterna
• Kontakter med myndigheter såsom CSN, YH-myndigheten
• Bistå vid mässplanering och förberedelser
• Inköp av kontorsmaterial


I arbetsuppgifterna krävs delaktighet i utvecklingsarbetet som att arbeta med nya Yh-ansökningar. Det är viktigt att se att arbetsuppgifterna passar med bolagets mål och strategier samt med individens utvecklingsplan.
Formell kompetens:

För denna tjänst krävs en gymnasial utbildning, gärna med en kompletterande utbildning inom administrativt arbete, liksom goda erfarenheter inom Office-paketet samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift.
Personlig kompetens:

För att trivas i rollen behöver du vara service minded, ansvarstagande, noggrann samt ha ett stort engagemang för verksamheten.
Som person är du självständig, självgående, prestigelös, social och duktig på att samarbeta. Du skall ha förmåga att hålla ett högt tempo och kunna leverera inom utsatt tid. Det är viktigt att du är relationsskapande och har ett affärsmässigt tänk i allt du gör.

Naturligtvis delar du våra kärnvärden: Professionalism, kvalitet och glädje.

Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Gävle 
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdag: Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Platschef Helene Marsi 026-176943
Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plushögskolan Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Plushögskolan AB Östergatan 18
None

Postadress

Teknikhögskolan Anders Personsgatan 14
Göteborg, 41664

Liknande jobb


Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

11 april 2024

School Administrator

School Administrator

11 april 2024

Skoladministratör till Realgymnasiet Skövde

20 mars 2024

Administratör på KLC

Administratör på KLC

6 mars 2024