Administratör till Polisens reception i Malmö

Administratör till Polisens reception i Malmö

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Vi behöver nu stärka upp vårt team med en administratör till reception på Rättscentrum, Malmö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få nya erfarenheter samtidigt som ditt arbete bidrar till polisens mål om att öka tryggheten och minska brottsligheten.
Vi söker dig som har ett genuint intresse av service och av att arbeta med människor.
Polisområde Malmö består av Polisområdeskansli, två lokalpolisområden (Norr och Söder), tre sektioner (utredning, brott i nära relation och utredningsjour). Polisområde Malmö svarar, inom sitt geografiska område för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, arrestverksamheten vid Rättscentrum Malmö, receptionsverksamhet, passverksamhet, beslagshantering, ingripande- och områdespolisverksamhet, underrättelseverksamhet, brottsamordning samt spaningsverksamhet.

Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i receptionen på polisområde Malmö, LPO Norr!
Receptionen i Malmö har öppet alla dagar på året och är Region Syds största polisreception. Receptionen i Malmö erbjuder dig en stor variation av arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik.
Vi behöver dig som har ett genuint intresse av service och av att arbeta med människor

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


ARBETSUPPGIFTER
I receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Här arbetar du med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden. Arbetet som anställd i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme.

I rollen som administratör i receptionen kommer du bland annat att:
• Ta emot/upprätta anmälningar
• Målsägandeförhör
• Ta emot tillståndsansökningar
• Hantera vapen/vapenlicenser
• Registrering av hittegods
• Diarieföring
• Hantera inbetalningar via kassa

Övriga arbetsuppgifter kan vara att besvara frågor via telefon och mail, samt övrigt förekommande receptionsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande
• Utöver svenska behärskar du det engelska språket, främst i tal och förståelse.
• Minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta i reception i en myndighet eller annat arbete som omfattar kundkontakt och som av arbetsgivaren bedöms likvärdigt.
• Mycket god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig såväl i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom rättsväsendet
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska.
• Kunskap av polisens interna system, i synnerhet DURtvå
• God datorvana med praktisk erfarenhet av administrativa digitala arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen som receptionist hos oss behöver du ha ett genuint intresse för dina medmänniskor. Att ge god service är en självklarhet för dig. Du drivs säkerligen av att få hjälpa till och vara en av dem som medborgarna vänder sig till vid behov.
Du är en god kommunikatör som inte räds för att hantera svåra samtal. Du ser krångliga ärenden som en utmaning och en chans för dig att lära dig något nytt. Du har ett högt säkerhetstänk och en stark moralisk kompass. Periodvis är det hög arbetsbelastning i receptionen, det är därför av stor vikt du fungerar väl under arbetstoppar har god förmåga att hantera dem med en fortsatt utmärkt servicenivå.

Du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera, så du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta. Du upplever dig själv som prestigelös och flexibel i ditt arbete och har inga problem med att rycka in där det behövs.
Engagerad, effektiv och tillgänglig är ledord för polisens verksamhet. I receptionen har vi som mål att dessa ledord ska genomsyra varje arbetsuppgift vi utför.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Malmö

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5 Maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024