Administratör till Polisoperativa enheten

Administratör till Polisoperativa enheten

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseverksamhet till förhandling i domstol. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Myndigheten är en åklagarmyndighet där åklagare, poliser, ekorevisorer och andra experter arbetar tillsammans. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Verksamheten leds gemensamt av åklagare och polis. Vid myndigheten finns Polisoperativa enheter som bedriver underrättelseverksamhet samt kvalificerat utredningsstöd i form av spaningsverksamhet och IT-forensisk verksamhet. Vid polisoperativa enheten i Stockholm finns även en central funktion för hemliga tvångsmedel.

Vi söker nu en administratör till Polisoperativa enheten i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som administratör vid polisoperativa enheten ansvarar du för administrationen rörande personuppgiftebehandlingen vid enheten. I detta ingår att under den som innehar personuppgiftsansvaret tillse att rutiner, behörigheter och regelverk upprätthålls avseende verksamhetens lagreglerade personuppgiftsbehandling. Du arbetar med rutiner och handläggning av hemliga tvångsmedel samt databas- och behörighetsadministration.

Du kommer även att arbeta som ledningsstöd till cheferna på enheten. Det innebär arbete med personaladministration, ekonomiadministration och övrig löpande administration på enheten. Exempel på arbetsuppgifter är diarieföring, arkivering, fakturahantering och inköp. Som administratör arbetar du självständigt och det är en roll som präglas av både rutinmässigt arbete men även krav på snabba leveranser som ska ske under tidspress vilket kräver en flexibilitet i arbetet. Du kommer även arbeta med administrativt stöd till de olika funktionerna på enheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Avslutad gymnasieutbildning
Minst två års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren
Goda kunskaper inom Microsoft Office-programmen, såsom Word, Excel och PowerPoint
God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift
Meriterande

Erfarenhet av att arbeta som administratör vid en brottsbekämpande myndighet
Erfarenhet av arbete med personal- och ekonomiadministration, t ex i en roll som ledningsstöd
Erfarenhet av underrättelsearbete och system för underrättelseinformation
Andra relevanta eftergymnasiala studier inom yrkeshögskola, högskola eller universitet
Erfarenhet av arbete i databasmiljö
Erfarenhet av system för behörighetsadministration
Goda kunskaper i engelska
Personliga egenskaper

Som person söker vi dig som tar ansvar och kan arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor. Du är en stabil person som under arbetstoppar kan hantera stress och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Du har en utpräglad känsla för att ge service och ett gott omdöme, likväl som en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på hög integritet, det är därför viktigt att du har ett högt sekretessmedvetande.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy, EBM-modellen.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Kontaktpersoner

Närmare upplysningar lämnas av gruppchef Jonas Ekelius tfn 010-562 91 70 vid Polisoperativa enheten i Stockholm. Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Ylva Nilsson tfn 010-562 91 94 och för Polisförbundet Kristina Windalen tfn 010-562 98 21.

Övrig information

Placeringen är i Stockholm och är en tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer att genomföras innan anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 27 februari 2020.

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Leijonhufvud

Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024