Administratör till Real Estate, Facility/Workplace

Administratör till Real Estate, Facility/Workplace

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är ca 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future


Jobbeskrivning
Real Estate Facility/Workplace tillhör AFRY Group tillsammans med HR, Finance, Communication, Legal och övriga funktioner som arbetar mer med koncernövergripande frågor inom AFRY till våra kontor och arbetsplatser runt om i landet.
Inom Real Estate Facility/Workplace på AFRY Group skapar vi framtidens arbetsplatser där medarbetare och team kan nå sina mål. Real Estate Facility/Workplace har övergripande ansvar för samtliga kontor inklusive hyresavtal, den fysiska arbetsplatsen samt Facility Services. Totalt jobbar vi med 108 kontor och arbetsplatser för 8700 kollegor i Sverige.
Vi söker nu en administratör/kommunikatör för en spännande roll inom AFRY. Som administratör/kommunikatör kommer du att ansvara för en mängd olika ansvarsområden och arbetsuppgifter inom real estate, kommunikation och ekonomi.
Tjänsten är delad i två huvudområden, kommunikation och respektive real estate adminstration.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Kommunikation med andra avdelningar inom företaget
Ansvar för teamets interna sharepoint-sida.
Utskick av nyhetsbrev och annan riktad kommunikation
Kommunikation med externa parter såsom hyresvärdar, leverantörer och myndigheter.
Intern varumärkesbyggnad.
Hantering av hyresavtalsprocessen inom real estate och administration av hyresavtal i vår avtalsplattform (Pythagoras).
Projektkoordinering inom real estate.
Juridisk avtalsadministration.
Analys och kostnadsuppföljning inom ekonomi
Delaktig i rapporteringen av IFRS16.
Administrativt stöd till teamet

En vanlig arbetsvecka innebär kontakt med chefer inom hela organisationen, löpande kontering av fakturor, uppdatering av hyresavtalsdatabas, optimering av sharepointsidan och delaktighet i utveckling och projekt av våra lokaler. Det förekommer även ad hoc-baserad administration. Just nu är vi en spännande förändringsresa så det finns stora möjligheter att själv få vara med att forma sin roll.


Kravspecifikation
Som person söker vi dig som skapar goda relationer, är en god kommunikatör, tar egna intiativ och är duktig på att lösa problem.
För att vara kvalificerad för rollen kräver vi gedigen arbetslivserfarenhet i motsvarande roll dvs där du har dokumenterad administrativ erfarenhet, dokumenterad bakgrund inom kommunikation. Vi ser också att du har mycket goda kunskaper inom sharepoint och officepaketet.
Meriterande är dokumenterad bakgrund inom ekonomi, bakgrund eller erfarenhet kring bygg/fastighetsfrågor samt erfarenhet kring avtal och/eller juridiska frågor. Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet i en liknande roll inom en större organisation.
Det är önskvärt med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kommunikation men arbetslivserfarenhet inom området väger tyngre.
Vidare ser vi att du har baskunskaper inom designverktyg som Adobe. Erfarenhet av ERP, CRM eller motsvarande system är också önskvärt.
Goda språkkunskaper är viktiga, när det krävs flytande svenska i både skrift och tal samt goda kunskaper i engelska för att lyckas i denna roll när både avtal och kommunikation sker på båda dessa språk.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss!
En generös kandidatportal där du kan se alla våra förmåner
En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutvecklin, som anställd hos oss har vi alltid ett fokus på individuell kompetensutveckling.
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga, skidresor mm
Vi har en inkluderande kultur med ledare som stöttar din utveckling och som vågar tänka stort. Ledare som är modiga, hängivna och gör det de tror på, och som stöttar dig i att göra detsamma. Vårt fokus på ledarskap ger goda förutsättningar att utvecklas och växa i din roll.
Hos AFRY får du utvecklas och samtidigt vara med och bidra till någonting meningsfullt. Du är med och gör skillnad genom att utveckla hållbara lösningar med ett långsiktigt perspektiv. Vi har ett stort fokus på hållbarhet – det är en central del i vår vision och affärsstrategi. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtida generationer.
Rekryterande chef:
Anna Brunskog – Head of Real Estate and Facility
Vid frågor, kontakta:
Om rollen
Amanda Tamme, Business Controller
amanda.tamme@afry.com
+46 10 505 67 04
Om rekryteringsprocessen
Morgan Sandlund, Rekryterare
morgan.sandlund@afry.com
+46 10 505 62 18
Sista ansökningsdag 2023-11-10
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Apply now”. Ansökningar per e-post beaktas inte.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AFRY AB TROLLHÄTTAN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 29 november 2023

Postadress

Frösundaleden 2 E
TROLLHÄTTAN, 46130

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023