Administratör till Samhällsbyggnad

Administratör till Samhällsbyggnad

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Samhällsbyggnad är en del av kommunledningsstaben i Arvika kommun.

På Samhällsbyggnad är vi ett trevligt och inkluderande team på 14 personer som arbetar med fysisk planering i form av mark- och exploatering, kart och GIS, översikts- och detaljplanering, gatu- och trafikfrågor samt strategisk miljöutveckling. Vi representerar kommunen som markägare och beställer drift av gata och park.

Arbetsuppgifter
I uppdraget som administratör hos Samhällsbyggnad har du en central roll på avdelningen. Du har ansvar för administrativt arbete kopplat till avdelningens arbetsuppgifter, som kontering av fakturor, diarieföring, utskick, posthantering, bokningar, arkivering samt kontakt med kollegor och medborgare via telefon och mail.

Tjänsten är ett vikariat på ett år, med möjlighet till förlängning. 

Kvalifikationer
Du som söker ska ha minst gymnasieutbildning med administrativ inriktning. Det är meriterande om du även har vidareutbildning inom det administrativa området. Vi arbetar i många olika system, vilket gör att du som administratör måste man ha god systemvana och lätt för att lära dig nya system och program. Har du erfarenhet av arbete i ekonomisystem och liknande är detta meriterande, liksom vana av internservice och externa kontakter. 

Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann, strukturerad och har god planerings- och organisationsförmåga. Vidare har du ett flexibelt arbetssätt samt en god förmåga att ta egna initiativ. Eftersom arbetet präglas av hög servicenivå och du i arbetet har många kontaktytor är det viktigt att du tycker om att skapa och bevara goda relationer med kollegor likväl som med medborgare. Du trivs att arbeta självständigt samt att vara ansvarstagande i och att slutföra dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga.  

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Göran Andersson
0570-81632, 070-100 07 83
Hilde Axelsson
0570-818 51, 070-418 16 97
Mikael Rainerson
0570-81600
Björn Strand, föreståndare
0570-82799, 070-207 37 97
Hilde Axelsson, Planeringschef
0570-818 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Kommunledningsstaben
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 13 juni 2022

Besöksadress

Östra Esplanaden 5
None

Postadress

Östra Esplanaden 5
Arvika, 67131

Liknande jobb


Administratör till Familjehemsenheten

Administratör till Familjehemsenheten

29 maj 2024

29 maj 2024