Administratör till Scania Finans

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som Administratör på Scania Finans kommer du supportera dina kollegor på Back Office men även på Säljavdelningen. Du kommer ha en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter såsom hantera post, kontering, hantera in- och utbetalningar samt att skriva olika typer av underlag. Du kommer även hantera arkivering, ta fram rapporter och vara behjälplig per telefon avseende frågor från kund och leverantör.
Du kommer utgå från Scania i Lindvreten men ca. 1 dag per vecka kommer du arbeta på Scania i Södertälje.

Om dig
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet från liknande tjänster, gärna ekonomirelaterade. Du är driven, noggrann och ansvarstagande. Har du lätt för siffror och erfarenhet av kreditgivning och/eller finansiering ser vi det som mycket meriterande.
Rollen ställer höga krav på utpräglad kommunikationsförmåga då du kommer ha flertalet parallella kontaktytor, både internt och externt.
Vidare kommunicerar du flytande på svenska i både tal och skrift.

Meriterande för rollen:
- Erfarenhet från supporterande och koordinerande roller
- Erfarenhet från ekonomirelaterade arbetsuppgifter
- Utpräglad kommunikativa egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör på Scania Finans är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdragsperiod beräknas till 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson på peder.andersson@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 mars 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024