Administratör till Scania, Global Environmental Support

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administration? Trivs du med att arbeta strukturerat och organiserat? Då är tjänsten som Administratör på Scania Global Environmental Support uppdraget för dig!

Om tjänsten
Som Administratör kommer du att hantera och administrera information avseende kemikalier. Du kommer att registrera, förvalta samt uppdatera information i de register som Scania använder avseende de kemikalier som används i produktion.

Vidare kommer du även att administrera den information rörande Scania Global Environmental Support som skall publiceras på intranätet. I och med en migrering kommer du få vara med och ta fram information samt kommunikationsbudskap sett från ett användarperspektiv.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Registrering och uppdatering i register
- Samla information om avdelningen som senare skall publiceras på intranät
- Administrera och supportera övriga kollegor i gruppen

Du kommer att arbeta i ett team på sju personer och rapportera till Head of Global Environmental Support.

Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning samt erfarenhet från liknande tjänster. Har du kunskap och/eller intresse för kemi, kemikalier och klassificeringar kommer du snabb in i din nya roll.

Vidare ser vi att du är social och kommunikativ. Du har erfarenhet från att arbeta strukturerat och noggrant utan att göra avkall på leverans och kvalitet.

Viktigt för tjänsten är:
- Arbetslivserfarenhet inom administration
- Kunskap och/eller intresse för kemi
- Kommunikativ

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Scania
Scania AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Verksamheten är i huvudsak förlagd till Södertälje, Stockholms län, där även Scaniagruppens huvudkontor finns.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning. Uppdragsperiod är 6 månader med placering i Södertälje. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start 20:e augusti. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Peder Andersson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Registrering, Support, Informationshantering, Intranät

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 12 juli 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024