Administratör till Schenker i Landvetter

Administratör till Schenker i Landvetter

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Administratör till Schenker i Landvetter. Gillar du administration och kundkontakt, och vill bli en del i ett glatt gäng? Då är du välkommen med din ansökan, urval sker löpande.

DB Schenkers tredjepartslogistik bedrivs inom divisionen Contract Logistics. DB Schenkers verksamhet är organiserad i geografiska kluster och vår division ansvarar för och har verksamhet i Sverige och Danmark. Orterna vi finns på idag är Stockholm, Göteborg, Jönköping och Nässjö i Sverige samt Kolding i Danmark. Vi sysselsätter cirka 550 personer och omsätter 700 MSEK. Verksamheten omfattar ett brett utbud av olika lagertjänster för våra kunder som är verksamma inom en mängd olika branscher.

Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstider är vardagar kl. 08:00-16:30. Distansarbete är inte möjligt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär ordermottagning, returhantering samt flödesstyrning.
- I tjänsten ingår även vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter så som transportbokningar, kundkontakt per telefon samt kontroll av rutiner och processer för våra olika kunduppdrag
- Tullhantering
- Arbetet sker både i grupp och individuellt och ditt kontaktnät kommer vara både internt och externt med både kunder och leverantörer.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en administrativ roll och som gärna har erfarenhet från liknande verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av tullhantering samt har goda kunskaper i MS Office och har vana att arbeta med hjälp av stödsystem. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du glad, framåt och hjälpsam. Du trivs med att jobba i grupp, men räds inte för att jobba självständigt och ta egna initiativ. Du är också strukturerad, ansvarsfull, ordningsam och strävar alltid efter kvalité och god service

Välkommen med din ansökan!

Du skickar din ansökan via vår hemsida http://www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Om verksamheten
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023