Administratör till sektionen för fastighetsprojekt

Administratör till sektionen för fastighetsprojekt

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvården hyr ca 700 000 kvm lokaler till ett värde av ca 1,3 miljarder fördelade på ett trettiotal häkten, ca femtio anstalter samt ett trettiotal frivårdskontor. Detta gör oss till en av Sveriges största hyresgäster på den öppna marknaden.

Ansvaret för myndighetens lokalförsörjning åligger Ekonomi- och fastighetsdirektören och dennes fastighetsenhet. Inom enheten finns en sektion för fastighetsprojekt med 15 projektledare som är specialiserade att arbeta med antingen teletekniska säkerhetsprojekt eller byggprojekt. Idag pågår ett 40-tal större fastighetsprojekt och ett 15-tal projekt som omfattar teletekniska installationer, mindre kontorsanpassningar eller köksombyggnationer inom Kriminalvården.

Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör för fastighetsprojekt kommer du ansvara för administration där du kommer att kalla till möten, medverka och föra protokoll samt tillse att protokollen expedieras. Fastighetsprojekten följer Kriminalvårdens projektmodell med olika faser och beslutspunkter. När ett projekt övergår till en annan fas kommer du upprätta beslutsunderlag för övergången, säkerställa att alla handlingar finns framtagna och tillse att styrgruppen får del av dem inför sin bedömning.

Ett fastighetsprojekt väcker många frågor och funderingar som ställs till sektionen. Din roll blir en första support för dessa frågor, antingen genom att svara direkt eller vidarebefordra dem, detta för att underlätta och stödja projektledarna och sektionschefen. I vissa projekt ställs krav på att entreprenörerna ska vara registerkontrollerade. Din uppgift blir att stödja projektledarna i den löpande administrationen av registerkontrollerna. Vissa projekt kan omfatta säkerhetsskyddade uppgifter. Din uppgift blir att stödja projektledare och sektionschef i analysen och dokumentationen av vad som då kan omfattas av säkerhetsskydd.

Arbetet kommer innebära resor inom Sverige, dels för att inhämta aktuell lägesbild i ett projekt men också för att stödja projektledare eller sektionschefen under externa möten. Beroende mötes- eller projektplatsens ort kan hotellövernattning förekomma i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har förmåga att arbeta hårt och lägga ner tid, energi och engagemang på ditt arbete. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet och god vana att skriva underlag och sammanställningar
• Erfarenhet och god vana att föra mötesanteckningar och protokoll under möte
• God datorvana
• Goda kunskaper i att använda svenska språket i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete från Kriminalvårdens kärnverksamhet.
• Erfarenhet från medverkan i ett fastighetsprojekt inom Kriminalvården

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Fastighetsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Liknande jobb


Administrativ chef

Administrativ chef

30 maj 2024

Fastighetskonsult

Fastighetskonsult

29 maj 2024

Verksamhetsutvecklare inköp

29 maj 2024

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

28 maj 2024