Administratör till stadshuset

Administratör till stadshuset

Arbetsbeskrivning

Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping, har Kommunledningsförvaltningen en viktig samordnande roll. Vi ger stöd och service till hela kommunen, företag och organisationer. På så sätt skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer. Att arbeta hos oss är att vara med och göra skillnad – att påverka samhällsutvecklingen. Vårt arbete berör de flesta Linköpingsbors vardag och bidrar till ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd till den politiska ledningen. Inom vår förvaltning ryms också modern kommunikation, effektiv administration och ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning, säkerhet och digitalisering. Allt det grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas. 
Om arbetsplatsen
Vi söker en administratör till kommunledningsförvaltningen med placering i receptionen i Stadshuset. Vårt uppdrag är mångfacetterat och tar utgångspunkt i mötet med medborgare, förtroendevalda och kollegor. Målsättningen är att ge en hög service som genererar en professionalism där dina personliga egenskaper och kompetenser utgör en av framgångsfaktorerna i vårt arbetslag som i dagsläget består av 3 stycken administratörer.
Arbetstiderna är förlagda till 07.45-17.00 och flextidsavtal tillämpas.

Arbetsbeskrivning
Din arbetsplats kommer att vara i receptionen i Stadshuset. I uppdraget ingår även att ge service till Kommunledningsförvaltningens enheter på Ågatan 40. Du arbetar självständigt och tillsammans med dina kollegor. Fokus i tjänsten är att ge service till medborgare, politiker och kollegor. Dina arbetsuppgifter är varierande och består bland annat av att:


• Ta emot frågor via telefon, mejl eller via besök
• Hantera in- och utpasseringssystem, larm och brand
• Posthantering
• Felanmälningar till olika leverantörer
• Viss fakturahantering
• Beställningar av olika slag
• Vara behjälplig med teknik i mötesrum
• Möblera inför borgerlig vigsel och andra möten (tunga lyft förekommer)

Även om arbetsuppgifterna är av administrativ karaktär handlar uppdraget i grunden om att ge god service.

Kvalifikationer
Du som söker har gymnasial utbildning gärna med inriktning administration. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration eller kurser i administration. Du som söker har tidigare erfarenheter från liknande arbetsuppgifter som administratör gärna inom kommunal verksamhet och har goda kunskaper i tal och skrift i svenska. Erfarenhet av att ha arbetat i Google Workspace ser vi som meriterande.


Vi söker dig som sätter servicen i fokus och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Vid ändrade omständigheter har du lätt att anpassa dig och kan snabbt ändra ditt förhållningssätt.I stressade situationer behåller du lugnet och kan på ett kontrollerat sätt fokusera på rätt saker. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. 

Information om tjänsten
Tillträde: 2022-08-01 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 9277

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev.
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024