Administratör till Toyota Material Handling Sweden/ Truckhuset i Mjölby

Arbetsbeskrivning

Nu har vi tjänsten till dig som gillar siffror och vill ha en kvalificerad administrativ roll med många trevliga interna och externa kontaktytor. Hos oss får du möjlighet att utvecklas samtidigt som du får chansen att vara delaktig i utvecklingen av processer, rutiner och arbetssätt tillsammans med erfarna kollegor! 

Om oss
Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby.

Om tjänsten
Inom supporten för långtidshyra av truckar, LTR-supporten, hanteras rentalavtal från start till avslut. LTR-supporten hanterar i dag en avtalsstock på ca 15 500 maskiner samt nya och utgående avtal. Vidare ingår arbetsuppgifter såsom finansiering, fakturering, indexering, ränteuppdatering samt att ta fram kalkyler vid eventuella avtalsförändringar. Arbetet innehåller en del problemlösning, att kunna hitta och tolka regelverk samt att fatta egna beslut utifrån situationen.

Vi erbjuder dig en varierande tjänst i ett växande företag där även du ges möjlighet till att växa internt. I rollen kommer du i kontakt med många trevliga interna och externa kontaktytor. Du ger stöd till säljare, servicechefer och servicetekniker i de frågor som rör rentalavtal. Kontakt med kunder sker såväl över telefon som via mail. Det förekommer även att du vid vissa tillfällen följer med säljare på kundbesök. Du kommer att ingå i ett team på sex personer som rapporterar till LTR-chefen. Efter inskolningsprocessen har du möjligheten att om önskat arbeta hemifrån 1-2 dagar per vecka. 

Din profil
Den här rollen passar dig som har ett intresse och känsla för siffror. Du har tidigare erfarenhet av administration och har med fördel haft eftergymnasiala studier inom ekonomi, eller tillämpat dig motsvarande erfarenhet via arbetslivet. Att du trivs i en kundorienterad miljö där du får ge god service till andra är av stor vikt. Du trivs med att arbeta i team och du beskrivs av andra som samarbetsorienterad och hjälpsam. Du har god dator-och systemvana och har tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel. Vidare bidrar du till en positiv anda på arbetsplatsen och har god kommunikationsförmåga på både engelska och svenska.

Du förväntas kunna arbeta noggrant och följa uppsatta rutiner samtidigt som du vågar ta egna beslut och initiativ. Du har god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och hantera flera processer samtidigt, exempelvis telefonsamtal och dokumentation i affärssystemet, synkroniserad dokumentation i flera affärsmoduler, stödsystem och kundportaler.

Övrigt
Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Vardagar kl. 07:30-16 med möjlighet till flextid samt hemarbete 1-2 dagar/v

Om processen
Denna rekrytering hanteras av OnePartnerGroup men du kommer att bli anställd direkt av oss på Toyota Material Handling Sweden. På grund av GDPR kan vi ej ta emot din ansökan via mail utan hänvisar dig till att söka via ansökningsfunktionen i annonsen. Vid frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


31 maj 2024