OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att arbeta i en global koncern med kontakter både i Sverige och internationellt? Drivs du av att ge utmärkt service och leverera med hög kvalitet i ett team med likasinnade? Då är den här tjänsten något för dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som administratör är din främsta uppgift att hantera kundens leverantörsfakturor. I rollen ingår det även att ta fullt ägarskap och se till att fakturor hanteras i tid och är korrekta. Som administratör kommer du ingå i ett välkomnade team som värderar gemenskap och kompetens högt. Tillsammans med teamet hanterar du hela kedjan i exportflödet till hela världen för deras kunder.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå utav:
• Daglig kontakt med speditörer, produktion och leverantörer.
• Säkerställa korrekt estimering av kostnader.
• Säkerställa att leverantörsfakturorna är korrekta.
• Hantera leverantör vid eventuell feldebitering.
• Tillsammans med produktion se till att kostnadsavsättningsverktyg är korrekta.
• Vara behjälplig med fakturering av filer och andra speditionsuppgifter.
OM DIG
För att trivas i rollen som administratör hos vår kund har du tidigare erfarenhet från administration och/eller spedition. Kunden värdesätter egenskaper som noggrannhet och kundfokus. Du skall ha hög social kompetens samt glimten i ögat. Tempot är högt och förmågan att arbeta strukturerat, analytiskt och målmedvetet är av stor vikt. För att uppnå dina och teamets mål måste du vara proaktiv och ha en stor inre drivkraft. Slutligen talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.
De söker dig som:
• Vill arbeta med service och är lyhörd för kunders önskemål samt har hög kommunikativ förmåga.
• Har goda IT-kunskaper och erfarenhet att jobba med system som stödjer transporten där erfarenhet av att arbeta i Cargowise och Aurora är meriterande.
• Har goda kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook).
• Tycker om att jobba i grupp men också kan jobba självständigt och ta egna initiativ.
• Har ett positivt synsätt och förmåga att hantera förändringar och utmaningar med en positiv och konstruktiv anda.
OM KUNDEN
Vår kund är en av världens största transportföretag och är fraktexperter på globala järnvägs-, väg, flyg- och sjötransporter och lösningar.
OM ANSTÄLLNINGEN
Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående
Anställningsform: Sex månader med goda chanser till förlängning
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson