Administratör till vår kund i transportbranschen!

Administratör till vår kund i transportbranschen!

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta i en global koncern med kontakter både i Sverige och internationellt? Drivs du av att ge utmärkt service och leverera med hög kvalitet i ett team med likasinnade? Då är den här tjänsten något för dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som administratör är din främsta uppgift att hantera kundens leverantörsfakturor. I rollen ingår det även att ta fullt ägarskap och se till att fakturor hanteras i tid och är korrekta. Som administratör kommer du ingå i ett välkomnade team som värderar gemenskap och kompetens högt. Tillsammans med teamet hanterar du hela kedjan i exportflödet till hela världen för deras kunder.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå utav:

• Daglig kontakt med speditörer, produktion och leverantörer.
• Säkerställa korrekt estimering av kostnader.
• Säkerställa att leverantörsfakturorna är korrekta.
• Hantera leverantör vid eventuell feldebitering.
• Tillsammans med produktion se till att kostnadsavsättningsverktyg är korrekta.
• Vara behjälplig med fakturering av filer och andra speditionsuppgifter.

OM DIG

För att trivas i rollen som administratör hos vår kund har du tidigare erfarenhet från administration och/eller spedition. Kunden värdesätter egenskaper som noggrannhet och kundfokus. Du skall ha hög social kompetens samt glimten i ögat. Tempot är högt och förmågan att arbeta strukturerat, analytiskt och målmedvetet är av stor vikt. För att uppnå dina och teamets mål måste du vara proaktiv och ha en stor inre drivkraft. Slutligen talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

De söker dig som:

• Vill arbeta med service och är lyhörd för kunders önskemål samt har hög kommunikativ förmåga.
• Har goda IT-kunskaper och erfarenhet att jobba med system som stödjer transporten där erfarenhet av att arbeta i Cargowise och Aurora är meriterande.
• Har goda kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook).
• Tycker om att jobba i grupp men också kan jobba självständigt och ta egna initiativ.
• Har ett positivt synsätt och förmåga att hantera förändringar och utmaningar med en positiv och konstruktiv anda.

OM KUNDEN

Vår kund är en av världens största transportföretag och är fraktexperter på globala järnvägs-, väg, flyg- och sjötransporter och lösningar.

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Göteborg

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträde: Omgående

Anställningsform: Sex månader med goda chanser till förlängning

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!

Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024