Administratör till VO Arbetssökande i Kronoberg

Administratör till VO Arbetssökande i Kronoberg

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vill du axla en spännande roll som administratör till vår enhet?
Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Enheten VO Arbetssökande har cirka 80 medarbetare som bland annat arbetsförmedlare, arbetsterapeut, psykolog och administratörer fördelade i 5 sektioner.

Vi arbetar för länets åtta kommuner och har kontor i Växjö och Ljungby. Nu söker vi en administratör med placering i Ljungby.

Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett personligt och nära stöd till sektionscheferna i ledningsgruppen. Du trivs i ett arbete där det är ett mycket högt tempo. Rollen innebär att ha framförhållning, att se till att olika uppdrag och rutiner sköts på ett korrekt sätt och att ha ett administrativt ansvar.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att stödja enhetens chefer med möteskoordinering, skapa olika typer av dokument och presentationer, diarieföring samt att skriva minnesanteckningar och protokoll. Du är ett stöd i personaladministrativa frågor tex att stödja i rekryteringsprocesser och administrera i myndighetens interna system. Du arbetar självständigt i en social roll som bygger på att du med hög integritet och stort engagemang underlättar ledningsgruppens och medarbetarnas vardag.

I rollen som administratör kommer du förutom att vara ett administrativt stöd till enhetens ledningsgrupp även ha kontakt med samarbetspartners internt och externt.

Kvalifikationskrav
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet, varav ett år med administrativa arbetsuppgifter
- Mycket god datorvana, främst inom MS-Office
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, samt god läsförståelse

Övriga kvalifikationer
- Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering

Som person har du intresse för arbetsmarknadsfrågor. I rollen som assistent är det viktigt att du kan planera och strukturera ditt och andras arbete. Du kommer att arbeta med flera olika arbetsuppgifter samtidigt, vilket ställer stora krav på flexibilitet samt god organisations- och prioriteringsförmåga. De direktiv som du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsformen är tidsbegränsad, till och med 2021-12-31 med start omgående. Placeringsort Ljungby. Intervjuer planeras att hållas vecka 28–29.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats och värderar våra medarbetare högt. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som jobbar här är här av rätt anledning och vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 6 juli 2021 märkt med diarienummer Af-2021/0051 9883. Bifoga CV och personligt brev, där du beskriver varför du söker jobbet. Du ansöker elektroniskt och kommer få svara på ett antal urvalsfrågor. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


31 maj 2024