Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

Arbetsbeskrivning

Vad vi erbjuder
• Trygga anställningsvillkor då vi har kollektivavtal
• Friskvårdsbidrag
• Trevlig arbetsplats med engagerade kollegor
• Återkommande forum / ”best practice” med utbildningsanordnare från andra orter


Dina arbetsuppgifter
Motiveras du av få följa våra deltagare från det att de börjar till att de lämnar utbildningen och går ut i jobb? Har du en hög administrativ förmåga och är noggrann och samtidigt har en affärsmässig ådra och passion för att skapa goda relationer? Då är detta jobbet för dig då Veldi AB nu söker en riktigt vass utbildningssamordnare till Borås!

Som utbildningssamordnare ansvarar du för att ta fram dokumentation, rapporter och redovisningar för varje deltagare och löpande checka att deltagarnas utbildningsplan följs både till innehåll och rikttider. Du spelar en central roll då du kommunicerar med skolans deltagare och lärare samt är kontaktperson mot vår kund, Arbetsförmedlingen.

I uppdraget ingår även att skapa nätverk och samarbeta med det lokala näringslivet för att hitta APL platser (Arbetsplatsförlagt lärande) till våra deltagare. I samband med anskaffning av APL platser kommer du även vara Veldis ansikte ut mot företag och därmed framtida kunder, då målet även är att sälja in Veldi som bolag och dess tjänster som företagsanpassade utbildningar och bemanningslösningar.


Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och samtidigt affärsmässig och förtroendegivande. Du har koll på detaljer men vill även vara ute och nätverka och skapa kontakter. Meriterande är om du har erfarenhet från industri, sälj och/eller bemanningsverksamhet.

Du är en duktig administratör som får energi av att skapa goda relationer. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens.

Vi vill att du:

- Behärskar svenska språket utomordentligt både muntligt och skriftligt.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet gärna inom sälj och eller bemanning.
- Stor vana att arbeta i IT system. Gärna erfarenhet av; Alvis, KA-Webb och Intelliplan.
- Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö i högt tempo


Om företaget
Veldi ingår i koncernen Strigo AB, som är en kompetenskoncern inriktat på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen även av MoA Lärcentrum och Cuben Utbildningar och finns på flera orter i landet. Veldi har idag verksamheter inom utbildning och bemanning. Våren 2021 gick Storskogen in som ägare, Storskogen är en svensk privatägd företagsgrupp som förvärvar och utvecklar små och medelstora bolag på lång sikt. Storskogen omsätter totalt över 10 miljarder kronor. Kort och gott – vi erbjuder dig en viktig roll i ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vill du veta mer?
Om du har frågor om tjänsten eller om hur processen ser ut i sin helhet så kontakta Pierre Tegenstam pierre.tegenstam@veldikompetens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Veldi Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 2 maj 2024

Postadress

Industrivägen 4
Halmstad, 30241

Liknande jobb


Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024

Samordnare till Utbildningsavdelningen

Samordnare till Utbildningsavdelningen

26 april 2024