Administratör vid regionalt it-brottscentrum

Administratör vid regionalt it-brottscentrum

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Bergslagen har ca 2200 anställda. Regionen består av tre polisområden; Örebro, Värmland och Dalarna, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Regionalt It-brottscentrum (RC3) är en egen sektion under den regionala utredningsenheten. Sektionen består av It-forensiska grupper, ISÖB (internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn) regionens kameragrupp samt Deskgruppen

Vi söker nu en administratör för placering i Isöb-gruppen med placering i Örebro.


ARBETSUPPGIFTER

Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att bistå i operativa uppdrag, där du kommer att planera, koordinera och administrera ditt eget arbete. I huvudsak kommer arbetsuppgifterna att vara administrativt stöd till utredarna och it-forensiker såsom:

• Administration kring förhör (ex bokning av förhör med målsägande och misstänkt)
• Utredningsåtgärder som inskrivning av beslag, förhörsbokning samt initiala inhämtningar inom förundersökning
• Diarieföring i polisens ärendehanteringssystem
• Administration kring beslag, fakturahantering, beställningar och inköp
• Bidra och driva förbättringar inom området


Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man inte bara jobbar för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den. I takt med att arbetsuppgifter eventuellt förändras ingår det i rollen att bistå i denna förändring.
Du ska ha hög integritet och sekretessmedvetenhet eftersom våra ärenden är skyddsvärda. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet




KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Lägst 3-årig gymnasiekompetens eller eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Mycket god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• B-körkort
• Administrativ erfarenhet som diarieföring, beslutsskrivning, fakturahantering inom närtid


Det är vidare meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete med it och/eller administrativa arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning.
• Erfarenhet/kännedom av polisorganisationen och dess verksamhet.


Personliga egenskaper:

För att lyckas i uppdraget ser vi att är självgående och strukturerad då arbetsuppgifterna kräver det. Vidare ställer arbetet krav på att du har god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker i nära samarbete med andra kollegor. Vidare ser vi att du är en person med hög integritet som i avgörande situationer har förmågan att tänka ur ett etiskt perspektiv.



ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh

SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen

OFR/S Mats Henriksson
010-5671860

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 3 70118 Örebro
None

Postadress

Box 1804
Örebro, 70118

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024