Administratör, visstidsanställning

Administratör, visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Sveriges vackraste arbetsplats söker en
Administratör, visstidsanställning

till HR-avdelningen med placering i Norrköping 


HR-avdelningen är en styrande och stödjande avdelning vars uppdrag är att bidra till att Sjöfartsverket är en attraktiv arbetsplats med ett starkt arbetsgivarvarumärke och en effektiv verksamhet. Vi utvecklar HR-strategier, riktlinjer, rutiner, utbildning och rådgivning till chefer, ledare och medarbetare. Avdelningen består av HR-direktör, Enhetschef, Förhandlingschef, HR-specialister, HR-partners, arbetsmiljöspecialister och administratörer. Vi är för närvarande 28 professionella HR-kollegor på avdelningen. 

Att arbeta som Administratör
På HR-avdelningen jobbar idag två administratörer med rollerna personaladministration och utbildningsadministration. Vi är inne i ett spännande utvecklingsskede och vidareutvecklar våra personalsystem, arbetsmetoder och vårt HR-erbjudande. För att skapa utrymme för utvecklings- och förbättringsfrågor utökar vi administration under ett år. 

Du kommer att bli involverad i personaladministration såsom expediering av beslut, utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och arkiv, kalla till möten och skriva protokoll. Du kommer även att bli involverad i utbildningsadministration, vilket kan innebära registrering av utbildningar i vårt LMS, boka lokaler, ta fram statistik och underlag, ha kontakt med kursansvariga för HR:s utbildningar inom ledarskap, arbetsmiljö och introduktion. Vi har även startat upp ett arbete med att dokumentera rutiner och arbetsprocesser för att kunna förenkla och effektivisera. Vi tänker också att du kommer att stödja i rekryteringsadministration. 

Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Norrköping. 

Vem är du?
Vi söker dig som har lägst godkänd treårig gymnasieutbildning. Alternativt har du lägst tre års arbetslivserfarenhet av kontorsarbete/administration inom offentlig verksamhet. Du har aktuell och flerårig erfarenhet av diariehantering och expediering av beslut. Du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du är en van IT-systemanvändare och van användare av programvarorna Outlook, Word, Excel och PowerPoint.

Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att koordinera kurser/utbildningar
- erfarenhet av att jobba i ett LMS 
- erfarenhet av rekryteringsadministration

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du gillar att hålla koll på stort och smått och skapar struktur, ordning och reda. Nu är mån om att arbeta noggrant och med god kvalitet. Du arbetar självständigt och planerar själv ditt arbete tillsammans med dina kollegor. Du är serviceinriktad, prestigelös och samarbetar på ett lyhört sätt. Du har lätt för dig att lära dig olika system. 

Varför ska du välja Sjöfartsverket
Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.

Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, det kan till exempel finnas möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete några dagar i veckan. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklings-inriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi  arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.

Hur och när?
Den här rekryteringen gäller en 1-årig tidsbegränsad anställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kommer att hållas via Skype 18 och 22 mars.

Upplysningar:
Enhetshef HR Malin Ågehäll, 010-478 52 22 eller malin.agehall@sjofartsverket.se 
Administratör Jessica Hankvist, 010-478 49 35 eller jessica.hankvist@sjofartsverket.se

Fackliga företrädare: 
Saco-S Jesper Svensson, OFR/ST Tapani Hoffrén, Seko Bengt-Erik Johansson, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00. 

Registrera din ansökan senast den 9 mars 2022.
Diarienummer: 22-01313

Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöfartsverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024