OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till avdelningen för kompetensutveckling och internationella relationer söker vi nu en administratör/chefsstöd som vill ha ett både utåtriktat och omväxlande arbete.
Vad innebär arbetet?
Du kommer dels fungera som chefsstöd till cheferna på avdelningen, dels arbeta med administration av Sveriges Domstolars internationella verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår också ett samordningsansvar för avdelningens utbildningslokaler på Torsgatan i Stockholm.
I rollen som chefsstöd ska du stödja avdelningschefen, som för närvarande är placerad i Jönköping, och de tre enhetscheferna, som idag är placerade i Jönköping och Stockholm. Du kommer att hantera en mängd olika administrativa frågor. Det handlar t.ex. om att boka och organisera resor, möten och konferenser, föra protokoll samt sköta olika kontakter både per telefon och mejl.
I administratörsrollen kommer du arbeta tillsammans med en liten grupp internationella samordnare och administratörer som tillsammans ansvarar för att planera, driva och utveckla Sveriges Domstolars internationella verksamhet. Vi behöver framförallt din hjälp med att planera och organisera internationella studiebesök. Du kommer även arbeta med ekonomiadministration och administrativa frågor i anslutning till rekrytering och utsändande av medarbetare i internationell tjänstgöring. I arbetet förekommer kontakter med både svenska och utländska myndigheter.
I våra Stockholmslokaler finns avdelningens nya och moderna utbildningslokaler, där merparten av de internutbildningar som erbjuds medarbetarna i Sveriges Domstolar ges. När det pågår utbildningar i lokalerna finns alltid timanställda juriststudenter (kursvärdar) på plats. Vi vill att du har ett samordnande ansvar för kursvärdarna, beställer det som behövs samt kontrollerar att lokalerna är representativa och att nödvändigt utbildningsmaterial finns på plats.
Vem söker vi?
Du ska vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du ska vidare vara strukturerad och kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ska dessutom självständigt kunna utföra dina arbetsuppgifter inom givna ramar. Du ska ha gymnasiekompetens. Du ska också ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska samt ha en välutvecklad social och diplomatisk kompetens. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Du bör härutöver vara flexibel på så sätt att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du bör vidare vara kvalitetsmedveten på det sättet att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete, det är dessutom meriterande om denna erfarenhet kommer från Sveriges Domstolar eller annan statlig myndighet. Vi värdesätter även om du har en god kunskap om Sveriges Domstolars organisation och verksamhet samt om rättskedjan i övrigt. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chefsstöd och/eller ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Övrigt
Anställningen är ett vikariat på sex månader.
Vilka är vi?
Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar inom IT, HR, kompetensutveckling, ekonomi, juridik, kommunikation, säkerhet och fastighetsfrågor m.m.
Enheten för internationella relationer ingår som en av tre enheter i Avdelningen för kompetensutveckling och internationella relationer. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats där arbetsglädje, engagemang, tillit och ansvarstagande är viktiga ledord. Arbetet präglas av en hög grad av delegation och mycket eget ansvar för medarbetarna.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593