Arbetslivsinstitutet.se

Administratörer inom socialtjänstområdet


2 platser 3 - 6 månader Heltid Enligt Överenskommelse 1 -

Inspektionen för vård och omsorg (IVO), avdelning Sydöst i Jönköping, söker administratörer för att handlägga ärenden.

IVO ansvarar för tillsynen av bland annat somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri, äldre- och hemsjukvård, funktionshinder och individ och familjeomsorg. Avdelning sydöst har Jönköpings, Östergötlands samt Kalmar län som sitt tillsynsområde.

IVO – Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för omsorg samt hälso- och sjukvård i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Rollen som administratör

Som administratör kommer du att handlägga ärenden som kommunerna rapporterar in till myndigheten att de inte har verkställt, bland annat bistånd/insats enligt SoL och LSS.  När det gäller tillsyn av ej verkställda beslut ansvar avdelning Sydöst i Jönköping för att ta hand om hela landets inrapportering. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Ta emot och sortera elektroniskt inrapporterade individrapporter från kommunerna
• Skanna inkommande pappersrapporter
• Skapa ärende i vårt dokument- och ärendehanteringssystem utifrån inskannade rapporter
• Göra en första bedömning av ärenden som ska fördelas till inspektör utifrån utarbetad metod, lagstiftning och praxis
• Bevaka och avsluta rapporter
• Ansvara för att ta hand om de frågor som kommer via nätet, till exempel var kommunernas ärenden befinner sig i processen
• Vara kommunerna behjälplig i samband med tekniska problem vid inrapportering – både via telefon och via mail.



Vi söker dig som har

• Relevant utbildning, lägst gymnasieexamen
• Flerårig och aktuell erfarenhet inom administration
• Goda kunskaper i svenska språket muntligt såväl som skriftligt samt förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendegivande sätt.
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem.
• Mycket god IT och datavana. Van användare av Outlook samt Office-paketet.


Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt har ett trevligt bemötande. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Meriterande

God kunskap om lagstiftning, SoL och LSS.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningarna är tidsbegränsade med start omgående och tom den 30 juni 2017 med möjlighet till förlängning. Tjänsterna avser heltid med placering i Jönköping.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-7274/2017. Sista ansökningsdag är den 26 februari 2017. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Margareta Fransson 010-788 55 02 alternativt inspektören Kaisu Kull 010-788 55 35. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Åsa Dunér, 010-788 55 59.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Lena Olsson, SACO, 010-788 55 31, Mats Vendelius, Vårdförbundet, 010-788 55 10 och Lars-Erik Gotthard Fackförbundet ST, 010-788 57 03.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Madeleine Ottahal

Stina Höglund
010-788 51 45
Hanna Widegren
010-788 50 30
Madeleine Ottahal
010-788 57 52
Pernilla Spens
010-788 51 87
Magnus Gustafsson
+46703789443

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 26 February 2017

Inspektionen för vård och omsorg

Besöksadress

Gävlegatan 18B
None

Postadress

Box 45184
STOCKHOLM, 10430

Liknande jobb


Servicehandläggare, Uppsala Skatteverket 21 February 2017 Servicehandläggare, Uppsala
Collector Bank 20 February 2017 Fraud Agent
Skattehandläggare, Borlänge Skatteverket 21 February 2017 Skattehandläggare, Borlänge
Servicehandläggare, Örnsköldsvik Skatteverket 20 February 2017 Servicehandläggare, Örnsköldsvik