Administratörer till Funktionsstöds nya bemanningsenhet

Arbetsbeskrivning



Tycker du om att planera och samordna? Har du ett brinnande intresse för administration? Var med och starta upp vår nya bemanningsenhet!

Om oss
Förvaltningen för Funktionsstöd har 500 anställda som ger stöd till cirka 700 personer under 65 år som har någon form av funktionsnedsättning. Vi arbetar för att erbjuda en omsorg som ger brukarna goda levnadsförhållanden.

Ny bemanningsenhet
Funktionsstöd kommer att starta en ny bemanningsenhet med ett tjugotal fast anställda medarbetare och ett antal korttidsvikarier. Enheten kommer att sköta all vikarieanskaffning inom förvaltningen för Funktionsstöd. Vi söker tre administratörer som kommer att samordna arbetet.

Du kommer att ta emot beställningar på korttidsvikarier från verksamheten, matcha de mot tillgänglig omsorgspersonal och fördela uppdragen. En stor del av arbetet utförs i vårt bemanningssystem Medvind där du bemannar, schemalägger och tar ut statistik. Du kommer också att ha utbildningar för våra vikarier i systemet. Eventuellt kommer du också att hjälpa till med att rekrytera korttidsvikarier.

Många kontakter
Vi söker dig som har en administrativ utbildning eller lång erfarenhet av liknande uppgifter. Vi ser gärna att du har en KY-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning. Vi vill att du har arbetat som administratör och att du har kunskap om vad det innebär att arbeta i vår verksamhet. Vi förutsätter att du har arbetat med schemaläggning och det är meriterande om du har arbetat i Medvind, har kunskaper inom arbetstidslagen, LAS eller rekrytering. Vi förutsätter att du har god datorvana och att du behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office.

Flexibel & Lyhörd
Du är strukturerad, tar ansvar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö där det händer mycket och kan snabbt ändra ditt synsätt och prioritera om. Du bemöter såväl kollegor som medarbetare på ett lyhört och smidigt sätt och är mån om att hitta lösningar. 

Vi erbjuder tre tillsvidareanställningar på heltid. Arbetstiden varierar och är schemalagd någon gång mellan 6:30 och 17 samt var tredje helg.

Mer information lämnas av
Enhetschef Elinor Lind
Telefon: 0300-83 46 27

Vi kommer att behandla ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast den 8 september 2013. Välkommen med din ansökan!

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.


När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 augusti 2013

Liknande jobb


24 januari 2024

Albansk och engelsk talande administratör

1 oktober 2023

28 september 2023

Executive Assistant

15 september 2023